Monday, March 10, 2008

Angin Perubahan

Semua sedia maklum, keputusan PRU12 amat mengejutkan...bagi saya ia sudah dijangkakan...malah sudah pernah disuarakan oleh Tun Daim Zainuddin..kerajaan yang ada sekarang tidak boleh terlalu bongkak, terlalu yakin malah terlalu selesa kononnya rakyat akan terus memberikan sokongan padu...Kurangkan usaha untuk merampas kembali negeri Cik Siti Wang Kembang kerna masyarakat di negeri itu terlalu dominan dengan kerajaan PAS..mereka terlalu mengagumi kepimpinan Tuan Guru Nik Aziz..seorang ulama yang begitu down to earth...Tun Daim turut mengingatkan pemimpin BN terutama di negeri-negeri panas, Kedah, Pulau Pinang dan Selangor agar menggandakan usaha untuk mengekang kemasukan Barisan Alternatif yang dilihat semakin mengganas dan panas di ketiga2 negeri tersebut..

Namun apa yang dilakukan oleh BN - terus mendabik dada menyatakan negeri kita tidak akan jatuh ke tangan pembangkang...Nah kini, lihatlah sendiri hasilnya...Bukan setakat Kelantan terud mengukuhkan cengkaman, malah tiga negeri yang disebut Tun Daim turut ditawan Barisan Alternatif. Tidak cukup dengan itu, BA turut menembusi negeri Perak dan membentuk kerajaan negeri BA di situ..Apa agaknya sebab kebangkitan ini....

Saya ingin meminjam kata-kata Nabil RL2...."lu pikirlah sendiri"....

Negeri kelahiran saya kini milik parti HIJAU...semoga undi perubahan yang diberikan oleh penduduk negeri kelahiran saya ini akan memacu pertumbuhan yang lebih...tolong lah jangan mengulangi kesukaan BN - sekadar cakap kosong, janji politik untuk meraih undi...Balaslah kepercayaan rakyat dengan cara yang sebetulnya....jika tidak..mungkin penggal ini sahaja anda akan diberi peluang...lima tahun lagi ia mungkin dirampas kembali dari anda...

Bekas negeri tempat saya mencari rezeki kini dikuasai golongan BIRU MUDA...Tan Sri Khalid (calon di IJOK yang tewas pada bulan April tahun lalu) bakal mengemudi kapal di sini...tahniah Tan Sri...semoga janji2 Tan Sri akan ditunaikan dengan sebaiknya...saya masih mengingati setiap janji Tan Sri yang dilaungkan di Ijok...(setiap pagi kita bertemu tahun lalu, dan kala itu saya akan mendengar janji2 Tan Sri untuk tempoh hampir sejam)...so jangan sekadar JANJI TINGGAL JANJI....(walaupun saya kini tidak lagi di Selangor..tapi saya tetap mengikuti perkembangan politik di Selangor)

Ditanya perasaan saya kala ini...saya tidak gembira dengan angin perubahan ini..tetapi saya memandangnya dari sudut positif...suara rakyat menentukan segalanya....dan semoga mereka yang inginkan perubahan ini tidak akan menyesal untuk tempoh 5 tahun akan datang....amin

0 memo menunggu dibaca:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin