Wednesday, July 16, 2008

Alesha dan Nenek


Alesha sangat beruntung...dilahirkan dan dilimpahi dengan kasih sayang dari ramai orang..berbeza dengan saya dulu, hanya ada keluarga saya semata-mata serta seorang datuk (sebelah arwah mama)...saya tidak berkesempatan mengenali atok dan nenek dari sebelah abah serta nenek dari sebelah arwah mama...semuanya meninggal dunia ketika saya belum lahir (atau dalam kata lain..abah dan arwah mama belum bersatu lagi pun)...tapi Alesha sangat bertuah...selain masih mempunyai tok ma dan tok ki (hubby's side) dan owan serta mak tok (my side) alesha juga mempunyai ramai atuk dan nenek angkat.
Semuanya kerna papa alesha memiliki ramai keluarga angkat baik di utara, pantai timur mahupun selatan Malaysia...Sabah Sarawak pun ada...tapi sehingga kini Alesha hanya berkesempatan bertemu dengan beberapa mak tok sahaja...
Lebih bertuah lagi, alesha turut mempunyai seorang moyang (yang kini berusia 70-an : nenek kepada hubby)...dan semuanya menyayangi Alesha dengan sepenuh hati...
Gambar 1st: Mak Tok Alesha (bonda tiri saya)
Gambar 2nd : Tok Maa Alesha (hubby's mom)
Gambar 3rd : Onyang Alesha (Tok Hubby)
Gambar 4th : Onni Alesha (penangan Ezora terus set panggil onni - Kerteh)
Gambar 5th : Tok Alesha (Paka)
Last Pix (bawah) : Tok Mama Alesha (Penang)
Cuma sayang....Alesha tak berkesempatan kenal dengan mama toknya (arwah ibu saya)...jika tidak pasti alesha akan menjadi cucu paling disayangi....Apapun, saya yakin, semua ini ada hikmahnya...Alesha sudah pun saya bawa ke kuburan arwah mama...Semoga ada pesanan2 yang tak terlihat dan terdengar oleh saya dari arwah mama untuk cucu perempuan keduanya....

0 memo menunggu dibaca:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin