Tuesday, January 8, 2013

Nikmat...puass!!!!





Tiada yang lebih membahagiakan...
apabila melihat anak2 menikmati hasil masakan yang tidak seberapa...
Ditambah pula dengan pujian2 yang keluar dari mulut masing2...
fuhhhh..nikmat...hilang segala rasa penat dan letih...



Anak2 saya ni very fussy dalam memilih makanan..
agak susah nak makan nasi actuallynya..
so semalam kebetulan bahan2 dah ada..so saya just prepare spaghetti meatball untuk diorang...Kebetulan pula kakak balik dengan papa then terus ikut papa workout...
so saya dengan adik sampai rumah agak lewat gara2 adik yang ketiduran di school..
balik rumah solat..bagi adik makan biskut dengan air..bukak Geng : Pengembaraan Bermula..biar dia duk depan tv...
Saya grill meatball dan sosej (of course guna Magic Pan HIG)..
rebus spaghetti dapur satu lagi..
dah siap mula masak kuah...masukkan meatball n sosej..siap...
anak dara sampai rumah bukak pintu terus :
"sedapnya bau...ummi masak apa ni..."
saya tak layan je..konon2 merajuk sebab dia balik awal ngan papa...
then papa turun kereta bukak pintu :
"Love masak apa ni untuk abang..sedapnya bau"

amboihhh dialog sama je dedua..saya ngan aisy duduk di rumah tak terbau pun apa2..
diorang sampai berdua kemain lagi kata bau sedap..

Lepas solat Maghrib berjemaah..kami terus ke dapur makan..
tgk anak2 menikmati buat saya rasa sayu..ye lah..saya kan jarang masak2 ni..
rasa bersalah pulak sebab tak sentiasa sediakan makanan untuk keluarga..
:(
Hari ni tak sure lagi sempat nak masak ke tak..ingat nak buat sup..
rebus bihun...Ya Allah berilah kekuatan buat hamba Mu ini...



Published with Blogger-droid v2.0.10

2 memo menunggu dibaca:

Lily Mama Zara|Zareef|Zayed|Zaheen said...

teringat time jd fully housewife aritu..gigih msk dapur buat sarapan,lunch n dinner. minum ptg je x sempat nk wat. kdg rasa penat, tp seronok tgk anak beranak selera makan masakan kita..:-)

iEtaFAkyR@ said...

seronok masak2 ni. even buat ayaq milo n bg depa biskut pun dh memadai. aku syahdu bila dani selalu ckp "ibu buat bekfas air milo utk dani sbb syg dani ker" addooiihhh, lemah pepagi nk p gheja. rasa nk duduk umah ja jaga semua. huhuhu.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin