Friday, July 4, 2008

SEPI 2

Biarkan aku menjaga perasaan ini ooo...
Menjaga segenap cinta yang telah kau beri....
Engkau pergi aku takkan pergi..
Kau menjauh aku takkan jauh....
Sebenarnya diriku masih mengharapkanmu...woooo
Sejujurnya diri ku masih mengharapkanmu.....oooooo
AKU CINTA KAU DAN DIA

Ya Allah, kami lemah..kurniakanlah kekuatan kepada kami..Ya Allah, kami bodoh dan jahil, kurniakanlah ilmu pengetahuan kepada kami..Wahai tuhan kami, hindarkanlah kami dari amal perbuatan yang tidak engkau sukai, dan hiaskanlah diri kami dengan amal perbuatan yang Engkau redhai..Wahai tuhan kami, sebagaimana Engkau telah bukakan pintu hati kami untuk menerima hidayah dan untuk memperbaharui akan kehendak kalimah iman serta untuk memperbaiki amal ibadat, maka begitu juga terimalah amal perbuatan yang kami kerjakan dalam mencari keredhaanMu ya Allah..

Ya Allah, Engkaulah maha pemelihara, Engkau jua maha pelindung, Ya Allah dengan rahmat dan ihsanmu, kurniakanlah kami keyakinan yang kukuh dengan kuasa dan kudratMu, Ya Allah, kurniakanlah keyakinan sejati dengan segala perjanjianMu, Ya Allah, kurniakanlah kami cinta sejati ke jalanMu. Sesungguhnya kami kepunyaan Allah dan kepadaMu kami akan kembali. Ya Allah kami mengira-ngirakan pahala di sisi Engkau terhadap musibah yang menimpa kami.

Ya Allah aku bermohon pada Engkau akan kebaikan-kebaikan yang ada padaNya, serta kebaikan yang dikirimkan bersamaNya. Dan kami berlindung diri pada Engkau dari segala kejahatan dan musibah serta jauh dari mala petaka yang akan merosakkan ikatan suci ini. Ya Allah, kami memohon perlindungan dengan kalimah Allah yang sempurna dari kemurkaanNya, keseksaanNya, dan dari keburukan hamba-hambaNya, juga dari godaan Syaitan juga memohon perlindungan kiranya mereka mendatangi kami. Ya Allah peliharalah kami dari segala bentuk kejahatan melalui makanan, pakaian, minuman atau apa jua yang boleh mendatangi kami..

Ya Allah, peliharalah kami sekeluarga dari segala azabMu...bimbinglah kami ke jalanMu..selamatkanlah kami dari titian siratulmustaqim dan peliharalah kami dari menghuni neraka JahannamMu. Tempatkanlah kami di syurgaMu dan di sisi hambaMu yang beriman dan beramal Soleh.

Amin Ya Rabbal A'lamin..

2 memo menunggu dibaca:

AISHAH roslan said...

salam. best plak lagu sempurna versi Gita. gemersik je ;)

Diamilikku said...

salam kakak...
haah..sangat best dan menusuk kalbu

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin