Saturday, January 26, 2008

buah hati umie n papa

b.u.a.h = buah...buah...hati...suka saya melihat iklan tersebut..iklan wardina dengan seorang anak kecil yang begitu comel dan keletah...setiap iklan yang membabitkan kanak-kanak pasti membuatkan saya teruja...teruja dan tidak sabar untuk memiliki buah hati sendiri...

sekejap sahaja masa berlalu..dan kini usia kandungan saya telah masuk minggu ke-28...sekejap sahaja dah masuk 7 bulan...another 12 weeks to go...last checkup..cukup2 membuatkan saya teruja...walaupun pada awalnya agak sedih sebab pergi bersendirian..tapi ketika melihat imej baby di skrin membuatkan air mata saya mengalir...Ya allah..cepat sungguh peredaran masa..dari hanya sebesar kacang soya...buah hati saya dan hubby kini semakin membesar..saya sudah dapat melihat dahi, mata, hidung n bibir...pergerakan tangan dan kaki...dan juga jantinanya....sungguh saya teruja...

Baby Menurut kata doktor...99.9 % girl...so another princess in my family...kakak tisya akan dapat baby girl..tapi sayang , dia tidak begitu teruja..malah semakin menunjukkan sifat2 cemburunya...dun worry sayang...umie n papa akan tetap sayang tisya tho dah ada princess baru..tisha tetap Batrisyia Tok Wan...sebab Tisya jer guna nama tok wan...tak akan hilang sampai bila2...



Fetal development in pregnancy week 28:fetus in seventh month You know how you’ve been feeling a bit like a barn with legs? Well, that feeling won’t subside before… well, you know, when you finally give birth. For the time being, you’ve got yourself a baby in the business of collecting fat and lots of it! In spite of the dubious joys of being a human-barn, this baby fat business is very serious and you’ve got to put up with it because it’s going to keep your little porker warm and healthy after birth. Other good stuff from inside: their eyes are doing lots of blinking this week because they’re now able to respond to light and dark. Also, their industrious little bone marrow is now a major construction site for developing red blood cells, while their super-cute adrenal glands are actually producing androgen and estrogen—which will stimulate your hormones to begin milk production. Can you say, “Moo?”

0 memo menunggu dibaca:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin