Sunday, January 20, 2008

Pertemuan dan Perpisahan

Di mana ada pertemuan, pasti akan mengundang perpisahan...
datang dan pergi .... lumrah dalam kehidupan...ada pertemuan yang mencoret tawa..ada juga yang dibias warna duka....perpisahan pula..banyaknya disertai tawa..namun tak kurang juga mengundang tangis hiba..dan saya kini tersepit dengan rasa itu...

ANTARA TAWA DAN HIBA
Bohonglah kalau saya katakan saya tidak gembira dengan perpindahan ini..ia sesuatu yang saya nantikan..bersama suami tercinta...menantikan kelahiran benih cinta yang pertama bersama-sama...menempuh alam baru di satu daerah baru yang pastinya akan membawa rentak tari dan cerita yang berbeza....berada hampir dengan keluarga - abah, bunda dan adik2 yang akan menambah lagi warna2 pelangi hari saya...namun rasa hiba itu tetap hadir...sudah puas saya buang ketepi..sudah puas saya cuba beriak suka...ia tetap hadir..tetap ada...dan semakin dekat harinya..semakin kuat rasa itu....
Sungguh saya sayu kerna meninggalkan pekerjaan ini...punca rezeki saya selama ini..meski hadirnya saya ke daerah ini secara kebetulan..tetapi saya yakin dan percaya..itu perjanjian Allah...6 tahun...6 tahun saya berada di daerah ini..pelbagai cerita suka dan duka saya harungi..dan semua itu cukup untuk mendewasakan saya...mematangkan saya dan mengajar saya erti kehidupan yang sebenarnya...bercinta...bergembira..akhirnya saya kecewa sendiri...Namun saya bersyukur kerna akhirnya daerah ini juga yang menyatukan saya dan dia...penyatuan itu sudah cukup untuk menutup segala kepedihan dan kesakitan yang saya alami...terima kasih tuhan...
Sedih juga kerna selepas ini saya akan berada jauh dari insan-insan yang saya kasihi...yang banyak mengajar saya erti persahabatan...walaupun pada asalnya ada yang meragui keikhlasan saya..namun pengakhirannya tetap cerita gembira...terasa tidak rela untuk melepaskan semua ini...bagaikan ingin terus berada di sini....
Untuk sahabat2 yang disayangi....
walau saya jauh dari anda...memori dan kenangan itu akan tetap subur dan mekar selamanya...satu yang pasti...KAMU TETAP DI HATI SELAMANYA....

0 memo menunggu dibaca:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin