Friday, June 6, 2008

Alesha n papa's friend


Alesha Jalan-jalan Jumpa Kawan Papa
Alesha ke Melaka selepas berusia 54 hari...hebat betul anak ummi...belum dua bulan dah berjalan ke merata-rata tempat...yang kat atas nih gambar Alesha ngan kawan baik papa, Uncle Chuk...uncle Chuk nih dulu atlit 100m macam papa jugak...zaman kegemilangan uncle Chuk sama dengan Azmi Ibrahim n Watson Nyambek...Uncle Chuk n wife kahwin sama hari dengan saya n hubby, tapi rezeki saya lebih awal dikurniakan Daniya Alesha. Wife Chuk, Niza sekarang nih tgh pregnant 4 bulan..so kehadiran Alesha di rumah Chuk memang dinantikan..so excited tgk Chuk layan Alesha...dua hari rasa sekejap sangat..tak puas berjalan lagi...lagipun Alesha masih kecil..rasa kesian plak kalau terlalu bersiar2....insya allah nanti ada kesempatan kami ke sana lagi...tapi yang seronoknya..sehari selepas Alesha balik, Chuk telefon hubby n kata2nya membuatkan saya tertawa..
" Beb..bilik still bau alesha beb..gua rindu beb.."
kelakar tul la ....
Ini plak uncle BD...uncle BD nih adik kesayangan papa Alesha...Uncle BD atlit 100m macam papa jugak...semalam uncle BD baru menang pingat emas sukma 2008 di Terengganu...Papa happy sangat2....ummi pun happy...Alesha pun mcm2 faham2 jer uncle BD nak lari...tengah tdo elok2 tuh tetiba terus bangun by the time RTM tunjuk live...pastu mata terbeliak jer fokus kat skrin TV...lepas jer uncle BD menang..sumer bersorak then Alesha terus tido balik....So cute alesha..kita mungkin tak faham bahasa bayi..tapi saya merasakan alesha mengenali insan2 yang pernah ditemui serta insan2 yang dekat dengannya...Bd datang kedah melawat Alesha sewaktu alesha berusia belum seminggu....masa tu Bd tak berani pegang lagi cuma cium je..tapi kesempatan pulang ke Terengganu baru-baru ini, dan kebetulan BD juga berada di Terengganu untuk Sukma, saya dan hubby tak melepaskan peluang berjumpa dengan jejaka pemalu ini...Alesha pun macam selesa di ribaan BD...

Ini plak Uncle Ikhwan a.k.a Uncle Iky..selain atlit negara, uncle iky nih jugak merupakan Malaysia's next top model..sekarang nih bernanug di bawah Elite Model Agency...Uncle Iky tersenarai dalam top 10 pencarian model Elite...Alhamdulillah ada rezekinya dalam bidang modelling..kisahnya, saya yang mencadangkan Iky menyertai pencarian model Elite..sebabnya saya merasakan beliau layak dan ada potensi...mula-mula tu iky macam malu2..tapi selepas diberi kata-kata semangat dari keluarga dan rakan2..Iky cuba juga..tak sangka percubaan pertama membuahkan hasil..bukan selalu boleh dapat tu...Alesha, saya dan hubby spend semalam di rumah baru Iky di Damansara Perdana..apartment suite 3 bilik...macam hotel pun ada rasa...dekorasi hiasan dalaman mama iky memang class....saya, hubby n alesha tido dengan nyenyaknya...hahahhahaha....tapi tu lah..susah nak suruh uncle Iky bergambar dengan Alesha sebabnya dia takut nak pegang baby..dah nak balik nih baru berani pegang..tu pun kena ada tilam...hehehhe....

** Banyak nak ditulis coretan percutian Alesha..lepas nih nak tulis pasal nenek2 alesha pulak...ramai dah setakat sekarang

0 memo menunggu dibaca:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin