Monday, February 1, 2010

My abah...their Owan

I love my abah...really love him..
his my everything....rasa rindu sangat2 tiga minggu tak berjumpa abah....
so last weekends..terus balik kedah...since mama n abah alesha dan aisy ada kematian di Taiping..so saya amik EL untuk menjaga kedua2 budak kecik ini...
pagi jumaat tu jugak saya balik umah abah...sampai2 je...tgklah gelagat dua2 orang tu...berkepit je ngan owan diorang...
Adik pun kemain lagi bergelak sakan...mengekek2 diagah owan..
yang kakak tak mau ketinggalan...owan tak lepas dalam pelukan...
tersengihlah owan penuh keriangan....melepaskan rindu pada cucu kesayangan...
yang tak jauh sebenarnya dari pandangan...tapi apakan daya banyak kekangan...
menjadi penghalang detik pertemuan....
Petang Jumaat, hajat di hati membawa alesha ke taman...tapi ternokhtah di pertengahan jalan..
owan ke pekan membeli santapan...untuk dimakan dengan cucu kesayangan...
berdua sahaja mengadap hidangan...ayam KFC sebagai habuan...pulangnya cucu kepangkuan owan...dan owan terus tersenyum kepuasan....
Hari terakhir bersama owan...menghabiskan pagi di taman permainan..
melayan kerenah cucu kesayangan...(masa nih sangat kelakar okay....permainan tu dah uzur sangat2...tapi sebabkan cucu duk jerit2 nak main..owan sanggup yer naik bersama2 cucu...) tak kisah kan halangan asalkan cucu keriangan...hahahahha...
Kenapa Aiy berbedak sejuk??? hurmm..Aisy naik rashes satu badan..sampai muka2 semua..tak tahan panas...berpeluh2 sampai naik ruam....kesian sangat2 tgk..asyik menangis je..tak selesa...tido beraircond 24 hours....nak buat mcm mana..kalau tak nanti berpeluh makin rimas...last2 letak bedak sejuk...kata owan : haaa baru sejuk sikit badan aisy....heheheh...
aisy pun bergelak ketawa semula ngan owan....saaaayang owan...umie pun sayang abah umie...

11 memo menunggu dibaca:

Mimi Sharif said...

sone, aku sedih baca post hang... walaupun sbnrnya penuh dgn keriangan, tp aku takut kehilangan mereka... owan utk cucu2nya, ayah utk kita....

Diamilikku said...

mimi...jgn ahh sedih2...aku pun sedih gak sebenarnya memikirkan ke hadapan..tapi aku tak mo serabutkan fikiran..doa2 moga dipanjangkan usia org2 tua kita....amin

intanloveamir said...

salam kak su...

dh jd mcm pantun pulak...sedap di baca...

just nk sharing...intan tgk dlm pic baby aisy pkai drypers..apakata kak su try huggies lak...bkn pe my baby very cmfortable since gna huggies...

tc!

Diamilikku said...

salam intan...
tq..pantun yang takde rima...heheheh
hurmm...huggies pakai jugak..tapi untuk travelling je..daily use memang pakai drypers..since dia takde naik nappy rash...cuma skrg nih rashes sebab berpeluh2 cuaca panas sangat....

SYAbAR said...

Mak akak kata, jaga cucu lebih dr jaga anak.... lain kasih-sayang atuk-nenek ni, tu yang cucu2 sayang sgt kat depa

Untungla cucu2 yg masih dpt merasai belaian atuk-nenek mereka

Naddiea said...

sone,betul kata kak min.abah aku kt trg tu dok tggu H&H balik.dh rindu sgt dh.talipon aku pun sebut nama Hayyan.sayang sungguh.semoga tok2 n nenek2 anak2 ni panjang umur n sihat selalu.kalo buleh sempat tgk cucu2 ni graduate...amin.

ietafakyra said...

yer! memang best jd cucu kesayangan...aku dulu membesar ngan tok n tokbah...bila dh form 3 baru duduk ngan parents.depa jaga sungguh aku ni haaa....owh! rindunya dgn kedua2 arwah. huhuhuhuuu

Diamilikku said...

huhuhu kak min : tu lah pasai..memang sayang lain mcm ahh...kita bleh nampak punya..

Ieta n Nadd : Aku je yang tak merasa ada tokwan n maktok..sebelah mak aku sorang je yang aku sempat merasa..tu pun tokwan ...tapi tetap ahh cucu kesayangan..hehehehhe...

Dj Epoi said...

Bertopok......cam Felem P Ramlee hehehehehehhe....

Sue ? kat mana lah taman menan tuh....rumput sama tinggi ngn menda aper ntah yg org panggil tuh ( Yang Alesha ngn Owan dia main tuh )
Heheheheheheh

aramis2177 said...

huhuhu..sadis sgt2!!!! tingat parents kak farah kat kampung!!! bg parents kak farah cucu depa anak2 kak farah jaa laa....dah tu plak duk jauh....adoimakkk....sian depa!!!!syok tgk anak2 sone rapat ngan uwan depa....huhuh..
p/s: aisy dh lega ruam?

sabrosa said...

bro,padang tu depan umah kitaorg la..hahahhaha..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin