Wednesday, July 6, 2011

Sesi Basah Membasah


auwww tajuk...hahahahahah
Inilah aktiviti kami masa cuti Israk Mikraj yang lepas..
Cuti Umum kan untuk Perlis, Kedah dan Negeri Sembilan..
(Baru nak hupdate yer sila maafkan saya)
Kami + Family Mama n Abah Alesha/Aisy (Pengasuh) ke Kawasan Rekreasi Bukit Ayer
To tell you guys the truth..sepanjang 32 tahun umur saya...
nih first time saya ke sini..
walaupun saya dah keje di Perlis for almost 3 tahun...
dan merupakan anak jati Kedah (negeri bersebelahan dengan Perlis)
tapi memang tak penah pegi..
tak terbayang langsung tempat ni macam mana..
bila mama n abah alesha suggest kami ngikut jer...
so prepare menu simple je...
saya prepare bihun goreng n sandwich while mama alesha prepare nasi lemak + sambal udang n air kopi..
kami sampai dalam pukul 9.30 pagi tak ramai org lagi..so plan tu memang layan bfast dulu...
tapi alesha ngan aisy dah tergedik2 tak sabar langsung nak mandi..
terpaksa menahan diorang dulu sebab nak makan kan..
just jamah sikit2..then siapkan diorang terus terjun tiruk yuk...

Kawasan nih actually berbatu kapur...so tidak licin dan bahaya untuk bayi/kanak2..
yang bahaya cuma kesan calar balas dek kerana anak2 saya feeling2 nak buat sliding kat batu2 tu..so pedih terasa selepas mandi manda yer..masa duk mandi manda okay jer...
dua hari jugak la berbekas di punggung n peha..

Sempat mengambil gambar potret family dalam kebasahan...
auuwwww i like u olz...
lama tak spent masa ngan anak2...
sesekali dapat spent macam nih sangat best...
puas hati dapat gembirakan hati anak2...
dulu diorang kecik2..tak rasa enjoy tu mcm mana..
skrg masing2 dah besar dah faham dah...
Aisy pun dah boleh citer kat tokwan ngan maktok
"ndi juun" hahah (mandi air terjun)
"syokk" dengan muka2 sekali...

Puteri saya nih sama mcm saya..
tak pandai berenang tapi feeling2 terer..
tapi cukup suka main air..sampai tak nak naik..
jenuh la hai..kecut2 tangan kaki semua..
tetap nk berendam jugak...

overall...saya puas hati...walaupun mandi manda cuma untuk dua jam je kann.
tetap rasa seronok...dan inilah hasilnya dua2 beradik ni selepas balik mandi manda...

|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|Ketiduran sampai 3 jam oke...
puas hati..hahahahah...
malam dua2 kena tinggal kat umah mama...
sebab ummi ngan papa gi dengar ceramah israk mikraj...
:)

3 memo menunggu dibaca:

marinahunny said...

seronoknyeeee..lama x mandi air terjun..anak2 happy tu yg paling best kan..

NurulHudaResad said...

cantek...mcm bersih je tempatnya.....

.::Lynn::. said...

bestnya mandi air terjun...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin