Friday, May 6, 2011

Dalam Kenangan..Di Hati Selamanya..

Status FB - Status BBM - Twitter semua memberikan penghargaan buat insan istimewa yang mengandung dan melahirkan kita ke dunia ini. Ibu - emak - mama - mak - mummy - mom - bonda - ummi semuanya membawa pengertian yg sama. Beliaulah insan yang menahan segala kesakitan alahan dia trimester pertama, membawa beban di trimester kedua dan ketiga serta menahan sakitnya proses melahirkan, namun semua itu hilang terbang melayang saat menatap wajah putera/puteri yg dilahirkan. Sungguh besar pengorbanan itu dan sesungguhnya saya hanya merasai semua kesakitan itu selepas melahirkan putera puteri saya. Dan saat saya menyedari semua itu, insan istimewa yang melahirkan saya telah tiada di sisi. Tiada untuk berkongsi sakit pening dan kesukaran mengandung dan melahirkan. Tiada untuk melayan keinginan tekak saya sewaktu mengandung. Beliau telah pergi jauh meninggalkan saya melaluinya dengan cekal hati. Mama.....Allah lebih menyayangi mama, tapi percayalah, anak2 mama tetap menyayangi mama. Mama sentiasa di hati kami selamanya. Senantiasa. Selamat hari ibu mama.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

3 memo menunggu dibaca:

Lily@MamaZaraZareef said...

semoga kak su tabah selalu..al-fatihah buat arwah mama..n selamat hari ibu utk kak su!!

aku eta said...

sone hang bikin mata aku masuk habuk baca entry hang ni...to puan sone...selamat hari umi :)

Diamilikku said...

tq kawan2....tq so much....:)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin