Thursday, September 11, 2008

Takziah...Semoga rohmu tenang di sana

Saya tergamam sendiri..saat menatap akhbar hari ini..bukan atas sebab apa..cuma berita penderitaan adik Khadijah Hanim membuatkan saya sebak...Saya kira saya org pertama yang melaporkan penderitaan gadis ini 2 tahun lalu...bagaimana kesusahan keluarganya yang terpaksa membelanjakan semua wang dan harta yang ada untuk rawatan gadis ini yang begitu ceria...RUJUK SINI...Tapi hari ini, saya dikejutkan dengan berita kematiannya...Al-Fatihah..semoga Allah menempatkan rohmu dikalangan orang2 yang beriman dan beramal soleh...


Saya ke kediaman gadis ini pada bulan Januari 2006 - bulan pertama ketika saya melaporkan diri di Pejabat Utusan Malaysia Biro Klang (kini berpindah ke Shah Alam)..kononnya eksklusif story..saya satu2nya wartawan yang menulis cerita ini..sebelum di follow up untuk tempoh 3 bulan - memudahkan proses permohonan tabung bantuan penyakit kronik..hingga akhirnya berjaya memperoleh bantuan sehingga ke akhir hayatnya...Tetapi sebagai manusia kita hanya mampu bersimpati, dan kini ternyata Allah lebih sayangkannya, penderitaannya berakhir hari ini...SILA RUJUK SINI untuk laporan di akhbar Utusan Malaysia..Pinta saya, sama2 lah kita mendoakannya di alam baru...

0 memo menunggu dibaca:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin