Tuesday, September 16, 2008

Those were the days....


Those were the days my friend
We thought they'd never end
We'd sing and dance forever and a day
We'd live the life we choose
We'd fight and never lose
For we were young and sure to have our way.
La la la la...

Those were the days, oh yes those were the days

Then the busy years went rushing by us
We lost our starry notions on the way
If by chance I'd see you in the tavern
We'd smile at one another and we'd say....

Those were the days my friend
We thought they'd never end
We'd sing and dance forever and a day
We'd live the life we choose
We'd fight and never lose....
For we were young and sure to have our way.
La la la la...
Those were the days, oh yes those were the days

Op, Nina, Nadd, Shuk, Sone, Azrah n Rosma...suatu ketika dahulu kami sangat rapat..
ke mana sahaja sentiasa bersama..tuisyen, kelas tambahan, berhu ha hu ha...beriadah.
semuanya bersama..masing-masing punya kegilaan tersendiri..
Kami tinggal di kejiranan yang sama..dua tahun yang sungguh indah bagi kami..Nasi goreng makcik, mee ayam tomyam, city point, peruda, basketball, pusat sumber, stesen bas, "panjang", "tapon" dan macam-macam lagi yang mengisi masa-masa remaja kami.

Gambar yang diambil pada tahun terakhir kami di Sekolah Menengah Sultanah Asma..
Tingkatan 5..masing-masing punya cita2 yang tersendiri...Keputusan SPM memisahkan kami..
OP, saya dan Azrah ke Matrikulasi UKM, Nina (UTM), Nadd (UIAM), Rosma (UPM) dan Shuk memilih untuk tidak menyambung pengajian walaupun keputusan memuaskan.

Kami kemudiannya dipisahkan lagi oleh jarak apabila keluarga OP, Nadd, Nina berhijrah ke negeri lain, maka waktu cuti semester tidak lagi mampu menghubungkan kami...Yang setia menghuni daerah kelahiran kami kini cuma saya, azrah dan shuk.

Alhamdulillah, kami kini bahagia dan berjaya dengan kehidupan masing-masing..
OP kini wartawan hiburan di Kosmo! (still single), Nina (Arkitek- married), Nadd (Pensyarah-married with 2 hensem boy), Rosma di Terengganu (married with one princess), Azrah (Marketing exec di Syarikat Developer-single), Shuk bahagia dengan keluarga dan anak-nya...dan saya dengan kehidupan saya (life-work-mr papa n alesha)

Walaupun kami terpisah jauh..saya yakin kami tetap bersama selamanya...
I really miss all of you...dan saya merindukan kenangan zaman persekolahan kita..


5 memo menunggu dibaca:

Anonymous said...

K.Maria x dpt recall tang mana Sue took photo (SAS pics).Best friends,though they are far,always near to our heart.Kiss kiss Alesha Love..

aramis2177 said...

huhuhuh..
sone,syahdu laa plak baca entry nih....mmg sadis kan bila tingat kenangan2 zaman kat SAS tu....even masa tu rasa mcm nk cepat besaq...tp bila laa dah besaq..kita nak balik ke zaman tuh......huhuhhuhuhu..

*SiRibenMerah said...

hahahaha..
Talking about 'panjang'??? hiksss..
I rasa i slalu gak nyibuk2 dgr gosip u'ols psl brader tuh kan..hahahaha.. lawak le kakak saya neh.. mmg poyosss~
kes lemak hilang tanak citer ke sis??
ooppssss~ lariiiiiiiiiii~

Naddiea said...

waaaaaaaaaa....sone,sungguh sedey la entry hang neh.ni yang membuatkan aku nk balik kampung punggah gambaq2 lama.aku dh jumpe e few aritu kt umah mak aku.tp x bwk la balik sini.huuuuhu..masa tu masing2 dok comel lote lagi n selim melim ( aku la tuh).ahakssss...

tp betui la weh.la ni masing2 wat hal sendiri jer..kalo boleh nk rapat balik cam dulu tp nk wat cemana kan,dh ada boundaries.

takpa la..insyaallah kalo ada reunion,leh kita jumpa ramai2 n bergosip mcm dulu.heheheheh...

Diamilikku said...

Kak Maria : Pix was taken kat court opposite form six punya building. To be exact kat sebelah blog form 5 kiranya dah kat hujung padang sekolah..far far away from canteen. It used tu be our port makan time recess.

Kak Farah : Rasanya kalau ditanya pada semua org, if we could turn back our time, zaman mana yg kita nak pi..for sure 90% over akan jawab school time..rite??

Si riben merah : Sabar ahhh..sket2 ah kuarkan entry...nanti kita buat plak citer lemak yg hilang...

Nadd : Rindu kan..??? nadd kita jumpa raya nih ehkk..aku raya kat ganu...insya allah aku ajak mizan gi umah hang kalau sempat. BTW, hang nak balik lalu dungun kan?? if sempat singgah ah umah mizan, in case kita tak sempat jumpa time raya..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin