Saturday, August 29, 2009

7 Ramadhan....

Pejam celik pejam celik dah genap seminggu kita berpuasa...
Kebiasaannya memang macam ni kan..dalam tak sedar sepantas kilat masa berlalu..
alih2 nanti kita dah tiba di penghujung puasa...alhamdulillah..saya terus diberikan kekuatan..
Tiga minggu lagi masih berbaki..melihat perkembangan seminggu ini..saya yakin saya mampu meneruskan ibadat ini pada minggu kedua...(dari aspek daya ketahanan badan)..cumanya saya takut si kecik di dalam tummy ini tidak sabar mahu keluar...
Baby nak sambut raya agaknya...apa2 pun..saya cuma mampu berdoa agar diberikan peluang dan kesempatan untuk terus berpuasa hingga ke hari terakhir Ramadhan..insya allah.Semalam, balik je dari opis, saya n mr papa terus ke PARAM..
membeli juadah yang diingini..dalam kepala dah set nak beli kuih2 jer...
tapi mr papa nak sangat makan kerabu kacang kelisa (makan ngan bubur lambuk plus ikan bilis goreng)..makanya achik pun terpaksa menunaikan hajat abg ipar tersayang..belilah kerabu dua jenis..kacang kelisa n jantung di medan selera berdekatan umah..saya di PARAM membeli kerabu kaki ayam (juga feveret mr papa), kuih sagu, koleh kacang (ayang pesan), dan popiah seperti yang diingini...juga oblong untuk acik...
Balik je umah tgk mak tok duk masak kuih buah melaka...perghhh sedapnya..
jiran sebelah bagi lepat liat sepiring...kiranya waktu berbuka tu memang penuh ahhh meja...plus lauk masakan bonda, ayam masak kicap n pajeri terung...dan ikan bilis goreng yang saya sempat goreng sebelum berbuka...dalam hati risau tak hingat ni...kuih ada berjenis2..ada nak habis...??
ishh memang dah ikut nafsu nih...tapi surprisingly...semua licin...
kerabu habis waktu berbuka jugak2..mr papa amik bubur lambuk 5 sudu..lepas tu mangkuk dipenuhi dengan ikan bilis goreng n 3 jenis kerabu...makan lauk je banyak...
saya plak memang fokus pada popiah n kuih buah melaka je..achik dengan oblongnya...
alhamdulillah..takde pembaziran...hari ni..kami kurang sorang member berbuka since ayang akan pulang ke langkawi..so kena beringat untuk membeli/menyediakan juadah...
plan for today saya nak buat cucur udang kuah kacang (feveret mr papa)...dah pesan barang2 basah kat abah...harap2 menjadi lah...
Okay..nak gi gomol2 si kecik tu kejap..
bukan main lagi duk tido berpeluk ngan papa kesayangan dia...
jelesss jelesss....

2 memo menunggu dibaca:

MariaFaizal said...

Aduh darling...cobaan betul bila baca & look at the pictures posted : D

Happy 7th Ramadhan. Hugs & kisses...

Anonymous said...

wowow.. dah ke PARAM ke kak sue.. sedapnyee... ullpsss.. batal pose nanti.. erm dah try ke kebab che mat yg depa kata sedap sangat tue.. heee

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin