Saturday, August 22, 2009

First Ramadhan


Alhamdulillah...sempurna puasa hari pertama saya...
alhamdulillah juga..tiada dugaan kesakitan yang teruk..
cuma sesekali terasa lapar..biasa ahhh..
tapi kali ni takde sampai pedih2 perut bergas...so saya dapat bertahan sehingga ke akhirnya..
menu sahur hari pertama saya sangat simple..dua keping roti gardenia..sebiji telur mata kerbau..
segelas susu...sekeping butter scotch...then segelas air spirulina plus 2 biji kurma...
simple kan..tapi tetap banyak..mr papa pun simple..nasi panas n ikan masin..plus kuah gulai..
berbuka tadi pun simple jugak...air teh panas..bubur lambuk and kuih sagu...alesha yg tak puasa tu pun makan bubur lambuk sikit punya banyak...mulut tak henti2 duk nak nak nak nak..semua makanan dia nak..kita buka puasa dia pun sibuk nak buka puasa..
tapi tu yang enjoy and meriahnya tu..hehehehheeh....
harap2 esok saya dapat teruskan ibadat puasa lagi..
owh ya..saya dah siap shoppingbarang2 baby..tak banyak pun yang dibeli..beli baju baru dalam 6 pasang je..yang lain2 semua pakai baju kakak...beg pun saya dah stand by dalam kereta...in case dah sampai masa..senang kan..
tapi harap2nya biarlah selepas raya...sayang ahhh kalau tak dapat puasa..rugi je rasa...
hurmmm tahun depan berpuasa dah ada baby baru..lain plak pengalamannya.

2 memo menunggu dibaca:

fazemy said...

Tahniah berjaya dugaan puasa hari pertama. hehehe.

Salam Ramadan dan selamat menjalani ibadah puasa (^_^)

SM79 said...

tahniah beb.. berjaya puasa.. ak ok lg la puasa ni.. br 7 bln.. gagah p terawih dh 2mlm.. berjaya la jg smp akhir.. x tau la pas2 ni blh buat ke dak... sbb kebas jg kaki tgn dibuatnya.. :)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin