Saturday, August 8, 2009

Memuaskan Nafsu....

Makin dekat hari untuk saya melahirkan baby ni..
makin banyak plak makanan yang saya teringin...hari tu sangat2 teringin roti jala n kuah durian..
alhamdulillah..termakbul hajat masa majlis di Library UniMAP..ada menu tu disediakan..
lepas tu mula teringin menu2 dan juadah2 hari raya...
bukan apa..otak duk bayangkan baby ni keluar sebelum hari raya..
so takut tak sempat merasa...sebelum kempunan..kena penuhi selera secepat mungkin..
so last week tercapai lah hasrat makan ketupat pulut dengan serondeng ngan rendang daging..
tapi tak puas hati sebab nak jugak makan rendang ayam merah air tangan sendiri..nanti nak kena buat jugak...as for hari ni..saya buat lontong... makan ngan nasi himpit...plus sambal ikan bilis...memang sedap..sebabnya sendiri masak kan...kena selera..sebelum ni makan jugak di kopitiam tapi tak begitu kena selera...mr papa paling banyak makan..
siap kuarkan statement..love berenti keje ahhh..bukak kedai makan...mesti laku..
ahahahah...berenti keje??? no no no..not now...sabar2 dulu ye sayang...
ada lagi dua menu saya nak kena masak untuk penuhi nafsu makan sebelum bersalin...
nasi beriyani n ketupat pulut n rendang ayam...
ini semua memang menu wajib raya di umah abah..so insya allah..ada lagi 5-6 minggu..sempat ahh memasak...


13 memo menunggu dibaca:

TiNiE said...

adussss sone, menu2 tu sumer jgn kata org peknen jer ngidam..kaktinie baca pun meleleh leyo...syabas pasai pandai masak sendiri, kalau harap kaktinie jgn harapla..hahaha

Azure said...

amboii tajukkk

yelah, best kan dapat masak sendiri. tp malang sekali sy taklah pandai nak masak menu² lazat tu. huhu

Lily@MamaZaraZareef said...

waahh..rajinnye kak su. mengidam2 pon still sanggup nak memasak sndiri. nilaa kelebihan org pandai masak kan. terasa nk makan ape, tros pi dapur buat..bilela sy plak nk tmbah ilmu memasak kan..=p

Dj Epoi said...

Salam.........

P/S - Makan jangan tak makan.....
nanti bila dah pantang tak leh makan lagi.......makan hati pulak hehehheheheheheheheheh...........

Diamilikku said...

Kak Tini :masak untuk tekak sendiri je..tekak org lum tau lagi leh terima ke idak....

Azure : nape tajuk?? heheheh jgn pk songsang tau...masak styyle campak2 jer...bukan betul2 sangat pun

Lily : ikut mood jugak..kak su kalau nak masak...baru masak..kalau tak jgn suruh jgn paksa..memang tak layan nye..

Dj : mizan yg ngidam lebih dari sue...sue sikit2 jer

Ibu Aunis said...

makan selagi boleh makan..ehe. lagi bermakna kalo buat sendiri. aku pun mcm ko, kalo terasa nak makan balik2 keje kelibut ngan anak boleh dok uli tepung jugak, 10 minit pun boleh siap..janji brg dah ade..

tapi aku tak sehebat ko masak. mungkin sbb hubby aku tak beria makan mcm suami ko..kalo camtu, teruja aku nak masak berat2..hehe..almaklumler suami aku makan sket, masuk bilik termenung bukan main lama and berkali2 ..akupun tak tahu ape yg dibuatnye. Kalo makan byk plak lagi lama lah appoitment ngan bilik termenung tuh..sudahnya akupun kurenggggggg nak masak hebat2. yelah karang balik2 aku plak nak kena perabih. So, kalo kat mesia, teringin sgt pi jelah beli semangkuk dua hehe..

Diamilikku said...

far : hubby ko tak kuat makan tak pelah..at least ko pun boleh control pengambilan makanan...aku nih hubby aku kuat makan..aku pun jadi sama naik kuat makan...tapi memandangkan hubby aku aktif bersukan makanya segala lemak2 berjaya di kurangkan..sudahnya aku lah duk gemok sorang2 sebab aku malas nak bersenam....hehehehhehe

Diamilikku said...
This comment has been removed by the author.
Yaya said...

semangatnye masak ekk..rajin sungguh...teringat yaya preggy dulu rajin msk ..tapi tak preggy ni malassss msk hahahah

suked8787 said...

Sedapnya tgk lontong tu...Suked tau cara masak lontong tu tp blm pernah try...Bro kita pun x pernah sebut nk mkn lontong pun...kalu tidak, harus la "berkungfu" kt dapoq...heheheeee...

SYAbAR said...

Selagi larat makan, makan je. Selagi larat masak, rajin2kan diri memasak. Lgpun berat Su taklah dipam2 sgt mengandung kali ni kan....

Dah cuba ka resepi daging tu... Selamat Mencuba.

AZALINA ABDU RAHAMAN said...

siap puji air tangan sendiri tu yg x tahan. tp mmg hg pandai masak la..ada hati lagi nk buat mcm2 time nk deliver ni. aku lak yg terliur w'pun x raya lg.

Baby Lyana said...

akak dulu..siap ngidam kuih tat nenas..leh gitu? sbb beranak confirm bulan puasa kan....ngidam ketupat ngan rendang tu memang pasti....

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin