Tuesday, November 17, 2009

Jaga Umie Yang Susah


"Jaga Anak Tak Susah...Nak Jaga Umie dia yang susah"
Itulah ayat yang kuar dari mulut mr papa...
masa kitorang otw nak gi check up Aisy ahad lepas...
Kesahnya, dah ramai cakap muka saya ngan alesha yang sangat seiras..
Siap ada yang komen suruh saya masuk pertandingan wajah seiras...
heheheh...so bila saya "tafakur" seketika...
Alesha bukan sahaja ikut wajah saya...tetapi banyak perangai saya yang diwarisinya...
Masalahnya banyak yang negatif which is sebahagiannya
> suka merajuk
> cepat nak nangis / memberontak
> Susah nak senyum
> Manja sesangat...kuat cemburu ... semua nak control kat dia sorang...

So saya cakap kat mr papa...sian papa kan...
nak kena jaga dua perempuan yang perangai boleh bikin sakit kepala...
tu yang mr papa jawab...
"Nak Jaga anak tak susah..nak jaga umie dia yang susah"..

ooopppsssssssss....susah ke???

7 memo menunggu dibaca:

@e_da said...

heheh ni yg jd mak borek anak rintik ni... heheheh takpe kak su janji bahagia... heheh mika pun dah ada ikut perangai ida... tp muka byk ikut papa dia heheheh

SYAbAR said...

1. pening2 pun kitakan yang terbaik dia dipilih jd isteri kan...

2. pening2 pun anak sendiri...

kedua2nya amanah yg harus dipikul suami sebaik mungkin

Mutiara_Lezz said...

ehhh sue...comella gambar ni...buat frame la satu...nice tau..memang tak tumpah Sue la Alesha ni...hahaa...tu tandanya remark mizan takut Sue pergi dari dia...hehehee..

ietafakyra said...

itu baru alesha...esok2 tambah lagi gugurl cemana...ihihihhi...bertambah2 fenin mizan nk jg umi, anak umi 1, anak umi 2, anak umi 3 and anak22222 umi yg len lagi...go mizan go! go mizan go!

d u r a said...

memang betul2 kuah tumpah ke nasik ni. tapi seriyes memang seiras!

Naddiea said...

ye ye betul tu dura..org kata kalo mak n anak pompuan muka sama mesti panas.harap2 hang ngan aleesha ok la.xdak panas2 etc..semoga aleesha akan membesar menjadi anak yg solehah n mendengar kata ummi n papanya..

Diamilikku said...

Eida : heheheh...anak2 kita kan..kalau tak ikut kita nak ikut sapa lagi...

Kak Syabar : ya betulll...amanah dan tanggungjawab besar yang dipikul oleh mizan....so far alhamdulillah...

Kak Cik : Mizan ada penah cakap..tak yah la Love kurus..nanti susah abg nak kepung...hahahahahah...takut sungguh...padahal kita dah centa maut ngan dia dah..tak nampak org lain...

Ieta : amboi ayat...anak mizan1, anak mizan 2, anak2 mizan....taulah quota hang 3 ja..aku satu padang bola kan...hahahahahaha...

Dura : heheheh....seiras ehhh??

Nadd : harap2 tak panas ahhh...nauzubillah...aku akan cuba jadi ibu dan kawan terbaik untuk dia...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin