Monday, December 6, 2010

I.D.O.L.A Saya

Masa zaman sekolah dulu saya bukanlah atlit terkenal atau tersohor..macam IETAFAKYRA...
yang digelar ratu pecut...
tapi dalam almari rumah saya tu tersimpan jugakla..
pingat2 yang saya menang dalam acara 400m, 4x400m, 4x100m...
tak banyak sikit pun jadilah...hehehhehe
olahraga nih dah memang jadi minat saya...
dari seklah rendah sampailah menengah...
kalau tak masuk..saya suka tgk...
sebab tu dulu time MSSD saya mesti berkampung kat Stadium Darul Aman..
tgk aksi2 hebat pelari2 di Kedah..terutamanya Romzi Bakar dan Abg Chot...
dan saya juga tak penah miss tgk Sukan Sea...Sukan Asia...dan segala2 sukan...mengikuti juga perkembangan sukan dunia...harus..dah nama minat kannn..
cuma dulu tak de la live telecast macam duk buat kat astro arena mcm skrg nih kan...
so baca paper je lah...
antara yang saya tak boleh nak miss baca ialah..pasal Nurherman Majid (jaguh 110m lari berpagar negara)...dan juga Zaki Sadri (lompat jauh dan kijang)...
harus diakui saya minat nurherman sebab dia hensem...hehehehhehe :)...
tapi itu sampingan...saya ingat lagi arwah makcik saya duk perli2..
hang duk syok kat dia dari jauh..macam dia kenai hang..macam la hang boleh jumpa dia...
sebab apa dia kata macam tu..pantang saya tgk kat tv atau paper..mesti saya duk syioookkk baca..
pastu duk cerita habih kat orang saya minat dia ni...
tapi tu lah kan...sebagai manusia sapelah kita nak menentukan apa2 pun..
akhirnya last Friday..saya dapat jumpa jugak face to face dengan Nurherman Majid..
serius...masih hensem macam dolu2...
no wonder anak dia pun mewarisi kehenseman dia...
Alhamdulillah...Tuhan makbulkan angan2 saya dolu2...hahahahhaha..
thanx to my mr papa..yang buat klinik olahraga di Stadium Kangar..
sebab bawak Abg Herman dan Abg Kie ke Perlis...
syiooookkkk ooo...
Abg Kie takpelahhh..memang dah selalu jumpa...
ayah angkat anak2 saya pun...cuma teruja dapat jumpa abg herman...
sampai saya bgtau kat mr papa..
"dulu love minat sangat kat abg herman..." ~ maluuuuu...




10 memo menunggu dibaca:

marinahunny said...

hensem sungguh hehehhe tp mizan pun manis ;)

Naddiea said...

dalam ramai2 aku kenai Mizan ja..hehe..

fham5579 said...

haaa zaman depa ni glamour no...athelete la ni aku pn x brp nk kenai tambah geng2 olahraga lgsg srg x kenai..walaupun aku keja kt isn ni...hahhah...weh awat x tangkap gmbq dgn abg man encem hg tu tepek kasi ciwi skit kt sini...

iEtaFAkyR@ said...

wah! ramainya STAR di entry ini. keekekeke...mmg ensem2 aaa depa nih. nak2 bila tgh beraksi, uiissshhh lg macho habis! i like gak....
btw sone, hang toksah dok propa la kata aku ni hebat sangat. tk der maknanya weh :D tapi thanx jugak la ek *malu gak aaiihh*

Diamilikku said...

marina : mizan tetap menjadi pooojaaan hatiku....

Nadd : dah dia kawin ngan aku kan..kalau tak sure hang tak kenai jugak...

hanim : aku kenai sebab semua junior2 mizan..depa panggey dia brader...sifu n tongga konsepnya..so aku pun kenal la...takpa..

Ieta : ishhh malu2 pulak...bukan kat entry hang pun ada mention sprinter semput ka?? hahahhahaha * lariiiiiiiiiiiiiiiik*

mie said...

star trek..
heheee

mama_iris said...

hahha...sporting ehh hubby akak..

Anonymous said...

ermmm mizan hensem lagi kot dari norherman majid, zaman tuh azmi ibrahim pon hensem kot hahaha

aku eta said...

herman majid tu hat mana...ngeh ngeh ngeh...aku tka minat sukan sbb tu tak kenai dia...cuba hang tulis dari kiri ka dari kanan hat mana satu herman majid :D

sengetminda said...

nasib baik aku kenal keempat2 org di atas......xsia2 aku potong rumput kat tepi trek sambil usha atlet dok trainning hahahahahaha :)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin