Thursday, January 20, 2011

Alesha makan tebuan....

**Entry Tanpa Gambar**
** sebabsayamalasnaktransfergambargunacable**

Gilos..garang tul anak dara saya nih...
macam makan tebuan dah rupanya...
kisahnya..petang semalam balik keje saya amik anak2..dalam kul 6 lebih2 tu mr papa pun balik la dari gym..melompat kesukaan la ketiga2 beranak...tambah2 si adik yang mulutnya tak henti2 sebut papa papa papa papa papa papa....ummi tak penah disebut pun....chaishhhhhhh mencik...(maaf ada unsur jeles di sini)...lepas tu sambil2 duduk lepak2...kami pun layan2 la sembang..sambil bukak cerita2 sedara mara di tganu...

saya : kakak...humairah buat apa kat kakak? (humairah kezen alesha anak abang mr papa)
Alesha : humairah buat macam ni (tunjuk aksi rengau kat tangan) lepas tu humairah gigit kakak...
saya : kakak buat apa kat humairah..
Alesha : kakak tak buat apa..kakak tak mau kawan humairah..kakak nak kawan tok ma saja..

So kami pun terus bukak topik abang2 sepupu dia pulak (the last time kami balik terengganu mr papa ada melakukan aksi yang menyebabkan abang sepupu alesha menangis...so semalam saya saja tanya balik kat dia..nk tgk dia ingat ke tak kan...)

Saya : alesha ... ingat abang dak? papa buat apa kat abang...?
Alesha : papa babap abang...abang tak mau pi ngaji..
{terus pusing ngadap papa dia dan dengan gaya cekak pinggang mata terbuntang (jegey) }

Alesha : awat papa babap abang? amboi..nak kena nih....
{diikuti satu tamparan hebat di belakang badan papa yang tak berbaju}...

hamik kau...kuat kemain..terkejut papa...saya lagi lah..terus tergelak tgk aksi singa tgh marah ni...saya gelak terinjut2 badan tanpa mengeluarkan suara dan akhirnya menitiskan air mata...gila wehhhh....anak den garang tak hingat...dengan muka, gaya, mata, suara....memang menggerunkan lah....

Dan kuat sungguh memori alesha...kejadian tu masa raya tahun lepas...abang sepupu alesha kena marah sebab tak nak balik umah nak stay umah tokma..sedangkan dia kena gi ngaji quran...

Anak anak....walau apa pun...tanpa alesha dan aisy..hidup ummi tak ceia...:)






3 memo menunggu dibaca:

lily azliyana @ mama zara said...

wahhh..kagum..leh alesha ingat ek kejadian2 lame kat kampung plak tuh..hehe..smart girl..garang2 tu sumtimes bagus gak..leh mempertahankan diri sndiri satu ari nnti..erkkk..tp garang nak buli org tu jangan amalkan ye alesha..hehe

Zue AnnaLeeya said...

betul tuh su... klu takde anak2 nih mmg sunyi giler kan???? rindu nak dgr mulut yg duk pot pet tuh... heheheh...

hamboiiiii.... garangnya alesha nih... klu org ganu ckp, "BEKENG"(garang)...

Diamilikku said...

lily : tu lah pasal...dia ingat sebijik2 pulak tu..sebab tu lah kalau janji apa2 ngan dia kena tepati..dia memang ingat...dan akan kutuntut...hwaaaaaaaaa

Kak Zue : tu ahhh..papa dia kata bekeng mu nih...pastu tokma dia balas..bekeng serupa papa dia aahhh..hahahahahahahha

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin