Thursday, January 6, 2011

Emosi Yang Bercampur


First week Januari 2011...ada mix feelings n emosi di sini..
Dengan kerja yang kelam kabut...assignment study yang bertimbun..
sibuk for Final Projectr paper...n presentation..
kena cancel trip vacation with my gal fwen to vietnam...
plus kerenah anak2..especially alesha yang mula buat perangai everytime hantar gi umah mama dia...saya confuse...she wanted to go to shooll..tapi saya rasa saya tertalu understimate dia..
dan merasakan she's not ready for schooling yet...
tapi sebenarnya yang saya risau alesha nih over matured...
dia matang sebelum usia..
plus she's so agresive..ngan adik pun selalu jadi mangsa buli dia..
so saya takut budak2 di taska dia akan terima nasib yang sama..
that's y saya decide tak nak hantar dia lagi..
tapi memang payah sebab tiap2 pagi dia buat perangai boleh bikin saya hilang sabar...
and the worst part of my mix feeling bilamana hari isnin lepas saya pening n muntah dengan begitu dahsyat..
masa on my way nak pegi rehearsal function..
terus singgah klinik..check up...
gerun dan takut bila doc bgtau my BP tinggi 148...huhuhuhuhu...
stress n tension yang melampau agaknya...
i need to calm n chilleeexxxx skrg...
so let's layan gambar alesha...
Budak kecik yang turut terjangkit emosi ummi dia..

Situasi 1 : she's playing woth my make up

Alesha : kakak nak pakai bedak compact nih ummi..pastu nak pakai lipsick (lipstick)
Me : tak boleh sayang..kakak kecik lagi...

Situasi 2 : she's playing with adik n berebut toys...

Me : kakak..jgn la berebut..main elok2 ngan adik..
Alesha : adik ni amik mainan kakak ummi...
Me : kakak dah besar kan...adik kecik lagi...bagi la adik main..
Alesha : kakak dah besar ke ummi..besar macam ummi...kakak boleh pakai bedak compact ngan lipsick la ummi kan..
Me : errrrrrrrrr toingggggggggggggg pedepek kena kat dahi..

Jgn ingat dia tak boleh manipulate ayat2 kita...hwaaaaaaaaaaaaaaaaa...
so kawan2 rasa2 gambar atas tu alesha duk buat apa...
saya tunjuk kat ramai org gambar nih..semua kata alesha duk ralit tgk tv sambil pegang handphone...tapi yang sebenarnya minah kecik nih duk layan feeling lagu BILA CINTA INI...yang siap ada sedutan2 skrip filem tu...duk melayan sengsorang dia...
mana part yang dia reti nyanyi dia nyani...(most of the part dia reti)...masa saya capture gambar nih tgh music bridge tu yang mulut senyap je....

ini bukti alesha dah besar suhana....so sila pantas dan cargas cari sekolah untuk dia...
NOW !!!!!!

12 memo menunggu dibaca:

mummy_ayu said...

baru nak masuk 3 tahun dah nak gie sekolah ke ? tunggu 4 tahun kot better...bukan main bijak lagi anak dara tu yer...

marinahunny said...

alesha boleh berdikari tu..mmg nmpk matured tp cuba try tgk dia blh go on tak..

mama_iris said...

hehhehe...bijak dia ehh....

Zue AnnaLeeya said...

bdk2 skrg mmg cmtuh su... dah pandai jwb balik.. balik2 kena kt kita balik.. sama mcm airel.. sabo jerlah...

Lily@MamaZaraZareef said...

Alesha dh tunjuk minat tu ape kate kak su try jek carikkan tadika or taska utk die..klu bukan tadika utk 4 tahun yg btol2 start belajar tu pon, taska yg daycare or playschool ok gak..sbb nanti ada ramai kawan + aktiviti lebih byk..mcm Zara, mmg nmpak tak ready langsung..klu dok kat umah sorang2 lagi die suka kot dr dok kat nuseri tuh..=p

fham5579 said...

ya la sone...too early kla 3 thn..hg cr la playgroup centu..yg hg sama blh msk n sama2 buat aktiviti dgn depa...seminggu sekali centu ja...awai sgt satgi dia bosan plak..let her enjoy her baby's world first....mmgla bdk besaq ni tgk org sek dia pn nk la pdhal dia xtau apa..kena pi tiap2 hr.
5yo is the best la aku rasa

Diamilikku said...

ayu : yup...dia memang nak pi school sangat2...takut dia cepat buhsaan je..

Marina : dia memang berdikari..boleh tuang air semua sendiri..tapi bab keganasan tu yang takut..semalam dia gigit adik dia kat mata..tak ke risau den dia pi gigit anak org kat taska..

Mama Iris : bijak bijak mcm ummi dia..hhahahahha..kuat menjawab..

Zue : tu lah pasal...haishhhh..risau den..

Lily : tu yang duk round2 carik nih..nak amik yang habis simple n sempoi...

Hanim : takdak masalahnya yang seminggu sekali..aku duk perlis wehh bukan kl....

wati said...

kalau dia minat elok hntr je su..tapi try dulu dlm seminggu 2tngk mcmna,mcm sy awal2 lg dh bgtau kat cikgu dia,sy try dlm seminggu kalau xde masalah sy akan teruskan,klu ada mslh maknanya dia blum sesuai...tp alhamdulillah stkt ni ok...

Diana said...

jgn tension2 sampai camtu kawan, welcome to the club anak2 zaman la ni..hihihi...aku dah 2 thn dok penat lyn ckp2 mcm alesha, mmg otak kita kena sentiasa alert sbb depa akan guna balik ayat kita...hihihi...aku rasa ieta pun sama gak...

aku ingatkan hg muntah2 sbb 'lain'...hehehe...*larikkkkk*

Diamilikku said...

wati : tu lah...lepas nih nak cuba jugak seminggu dua...hehehhehe...ummi dia yang tak sedia...anak ok je...

DD : aku dah agak dah..budak opis aku pun ramai yang tunggu penuh suspen aku balik dari klinik duk tanya...positif???...chaishhhhhh

Anonymous said...

huyooo kanak kanak sekarang advance

Anonymous said...

kak su, bahaya tu...BP naik tinggi....jgn stress2 k...:)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin