Monday, December 7, 2009

Si mata bulat.....


Hari ni 7 Disember 2009.....
Alesha - puteri sulung permata hati saya genap berusia 20 bulan...selepas dilahirkan pada 7 April 2007...
Lagi 4 bulan Gadis bermata bulat ini akan menginjak ke angka 2 tahun...
sekejap je rasa kan....
Sedar tak sedar alesha dah jadi kakak...
Dan semakin keletah dan petah...nakal tak yah cakap la...
tapi itu semua cukup membuatkan hidup saya bahagia....
ada saja yang dibuatnya untuk menghiburkan kita...
Syukur ya allah....Jom kita belajar bahasa2 Alesha skrg...
kalau kawan2 pandai silalah buat translation semula ye...

1) o-wie a-mik a-e-ca
2) umie papa o-bit

Cukuplah dua nih bahasa baru alesha yang buat saya gelak kalau dia sebut..
tapi secara dasarnya progress alesha bercakap memang sangat mengujakan....
memang dah boleh faham butir bicaranya....sukanya saya.....

Dan alesha juga semakin serius kalau buat sesuatu...
sampai muncung2 mulutnya kalau tgh "mengerjakan" sesuatu...
tak sedar umie duk snap pix...hehehehe...
Yang buat saya rindu lagi pada si kecik nih..
tiap2 malam tido mesti nak berkepit nak berpeluk...
adik tido dalam baby cot...so kakak tido atas katil ngan umie n papa...
asal malam je nak umie peluk....bila tak rasa pelukan mulalah merengek...
agaknya sebab selalu kena tinggal...so rasa syok je bila umie ada kot...
lusa nak kena tinggal lagi nih..umie nak pi KL..sian alesha....
Adik pun sama...dah pandai bergelak ketawa....
kadang2 bila kita marah2 kakak...adik leh plak ketawa kat atas katil...
hurmmm....notty sungguh aisy tau...
next week genap usia Aisy tiga bulan...
mbam2 tak yah cakap ahh...sakit lenguh tangan2 dukung adik...
tak sabar nak tunggu tgk progress dua2 permata hati saya ni..


7 memo menunggu dibaca:

Zarpeno said...

acik atoh ,akit..hahha

sabrosa said...

hahhaha...acik amok..hahahha

lily azliyana @ mama zara said...

mcm lame dh tak tgk gmbar alesha..skjap jek kan nak masuk 2 tahun..=D

Diamilikku said...

zarep n sabrosa : hahahahha...pintar kan alesha....sampai achik dia leh terkena...

Lily : tu lah...sekejap je rasa kan....zara pun nanti nak masuk dua tahun jugak ahhh kan...

ietafakyra said...

yg 1st tu aku tk tau...tp yg 2nd tu aku rasa dia ngadu, umi, papa cubit alesha... botoi kah?? hihihihii

Diamilikku said...

ieta : yup true...hehehehhe...
yang first tuh dia ejek papa dia...papa dia selalu sebut : lori ambik alesha...so dia ejek ahhh balik....pastu buat2 takut...

CatlinaFly said...

happy 20month old dearie alesha :)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin