Tuesday, October 21, 2008

24 tahun dahulu

24 tahun dulu...
saya anak bongsu kepada pasangan abah n mama....

.
.
24 tahun dulu..
saya adik kesayangan...kepada my big bro...
bagi abang..saya lah adik gemoknya...
dan abang memanggil saya adik...

.

Dan saya gembira menjadi anak bongsu dan adik kesayangan..
Entah2 waktu itu saya sentiasa berdoa supaya kami kekal begitu..Dan mungkin saya turut berdoa agar terus menjadi adik sampai bila2...

Tapi itu cerita dua puluh empat tahun dahulu...to be exact sebelum tarikh 21 oktober 1984...yeaa..tarikh itu membawa perubahan dalam hidup saya...
.
.
Seorang lagi puteri hadir dalam keluarga kami..saya sendiri tidak tahu perasaan saya ketika itu..mungkin gembira, mungkin sedih..tapi saya kira saya mungkin sedikit cemburu..5 tahun menjadi anak dan adik kesayangan..akhirnya saya harus berkongsi kasih...
.
.
Saya tak tahu kenapa jarak kami begitu jauh..
Tapi tak kisahlah...
saya kira saya bertuah...
kerna diberi ruang waktu yang lama untuk bermanja...
sehinggakan saya terus menjadi anak dan adik kesayangan sehingga kini...
hahahahhaha...
.
.
Saya akui...ada ketikanya ... kami tidak begitu rapat..
sering bertekak..
sering bergaduh...
banyak perkara yang tidak sehaluan...
tidak banyak cerita yang kami kongsi bersama...
tapi apa2 pun DIA
tetap adik saya...
.
.
So, to my sis...Happy 24th birthday...
Semoga usia 24 thn ini akan menjadikan dirimu lebih matang dalam segala hal...
Semoga ia juga akan membawa dirimu ke satu tahap kehidupan yang lebih bermakna...
Dan juga besarlah harapan kami sekeluarga untuk melihat perubahan2 positif yang membawa kebaikan dalam hidupmu...(satu perubahan positif terkini..sudah mulai mahu memasak, kalau dulu pemalas tak hingat..masuk dapur pun sekadar pusing2 then blah jer kan..skrg nih dah rajin sikit lah..tapi banyak lagi kena belajar)
Semoga terus dipanjangkan usia, mendapat rahmat dan lindungan Allah SWT..
dan dipermudahkan segala urusan di dunia dan akhirat..
Semoga dipertemukan dengan seseorang yang dapat memahami dirimu dan menjaga dirimu seadanya...
All The best....







8 memo menunggu dibaca:

MariaFaizal said...

Happy Birthday to Iyra too!I remember when my mom brought back Ihsan (after discharged fr ward),I was feeling delighted but, at the same time thinking, why this baby looked so weird.With eyes closed & skin soooo needed an ironing :)My families said I was very protective of my lil bro @ the time & cared for him like he was a kitten.

MariaFaizal said...

And..I think you will have your own biz instead of being full time homemaker.Coz u have wonderful skills/talents of cooking & so on..

*SiRibenMerah said...

Thanks kakak...
hahahahaha.. kalo x de I, x de lah sejarah hidup u menjadi kakak.. hiksss..

*malu ar cilok pic lama2 I.. haishhhh~ =P

*thanks for da wish n dis lovely entry..**

Diamilikku said...

Kak Maria - i'm still confuse..can i handle it ??

SRM - :p ....

waNny said...

huhuhuhu .. 5 tahun is still okk .. bayangkan 11 tahun menjadi adik tetibe datang sorang lagi adik .. 1/2 x dapat terima .. 1/2 lagu teruja coz ade adik :p hehehehehe

but then .. adik tuhs kekal dan lekat pada wanie although ade sorang lagi adik .. 11 tahun .. ingat senang nak tuka dari adik to kakak ?? hehehehe .. abah je yang boleh panggil wanie kakak .. n afie *adik wanie* .. abang n ma still panggil adik .. hehehehhe ..

~ms tepung~ said...

lovely entry...

eida.. said...

happy besday to ur sister.... so sweet ada kaka yg sporting camnih... huhu.. kalao la sy ada kakak???... hehhe

Diamilikku said...

ms tepung : TQ ya

Eida : errr u takde kakak ke...takpelah..let me jadi ur kakak tumpang...hehhehehe

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin