Sunday, October 26, 2008

Kenapa Saya Berblogging???

Duduk saja2 ...
saya terasa nak buat entry ini...
.
.
Saya mula menulis blog secara aktif sejak tahun Mei 2005...
masa tu blog di FRIENDSTER menjadi medan saya meluahkan perasaan...
Masa tu jugak blog saya menjurus kepada perasaan sayang..rindu dan cinta saya yang tak kesampaian pada seseorang.....(Mr papa tau saya berblog @ that time)
Sehingga kemudiannya saya mencuba menulis di blogdrive dengan identiti dirahsiakan...
Saya ingat lagi tajuk blog saya duniacintaku...identiti saya DCK...(Sudah di Delete)
Saya terus menulis dan meluahkan isi hati saya...sehinggalah sampai satu ketika saya tersedar..
saya tidak boleh terus berada dalam dunia anganan dan penuh kepuraan...
.
.
Dan masa tu juga, perasaan cinta saya yang tak kesampaian itu mula memudar..
sedikit demi sedikit hati saya telah berubah arah dengan hadirnya mr papa dalam hidup saya..
dan sedikit demi sedikit entry saya mula berkisar tentang mr papa...
(Masa tu saya n mr papa teman tapi mesra)...
dan akhirnya blog saya terbiar bersawang...
dan saya cuma blog hopping ke blog2 yang saya suka sahaja...
saya suka baca life2 org...tapi semua tu untuk mengisi masa lapang sahaja...
Sampailah akhirnya...Takdir menentukan...jodoh saya dengan Mr Papa..
Dan masa itu saya berjanji dengan Mr Papa..
TIDAK AKAN BERBLOG lagi selepas berkahwin...
.
.
Dan saya cuba menunaikan janji itu (sesekali sahaja menulis di blog friendster)...
Feb 07...Mac 07...April 07...Mei 07..
Jun 07...Julai 07..
tapi tak lama...
saya tak boleh...saya jadi gian nak berblog bila membaca blog kawan2...
Saya jadi tak keruan...jadi resah...
macam org amik ganja rasanya...
Saya terus melupakan janji saya pada mr papa...
Dan saya mulai berblog secara senyap2...
tanpa pengetahuan mr papa...
3 Ogos 2007 menjadi detik permulaan saya berblog semula selepas 8 bulan menyepi...
dan entry ini
menjadi permulaan...
Semuanya sebab saya stress...
Saya terpaksa pilih blog untuk meluahkan perasaan...
.
.
Saya terus menulis apa yang saya rasa..
sehinggalah saya disahkan mengandung...
Saya terasa mcm nak buat life journal..
Saya nak bgtau mr papa..
tapi saya takut..
so saya terus berblog secara diam..
.
.
Syawal 2007...
saya nekad untuk ceritakan hal sebenar pada mr papa...
Saya tak sanggup lagi menipu dan berahsia...
saya janji dengan mr papa..tak akan menulis hal2 yang tiada kaitan dgn saya...
.
.
Dan kini...
Mr papa menjadi pembaca senyap saya..
Selepas baca dia akan call saya dan bgtau apa yang salah apa yang betul..
So saya tidak boleh mereka2 cerita..atau berkhayal...
apa yang saya ceritakan di blog ini adalah hal2 sebenar yang berlaku dalam hidup saya...
tiada lagi khayalan..
tiada lagi kisah dongeng...
.
.
Saya teringin menulis tentang politik...
tapi saya rasa saya tidak cukup mahir...
takpelah..
saya punya cara saya..
blog ini blog saya..biarlah apa org kata..santai ker...boring ke..
janji blog ini blog saya, mr papa n alesha...
(satu hari nanti alesha pasti akan membacanya juga)..
.
.
**Saya juga teringin nak tau kenapa kawan2 saya berblog **
Kalau sudi buatlah entry yer...
(Tiada unsur paksaan pun)


2 memo menunggu dibaca:

pencari cara sukses adsense said...

Ngeblog emang sangat menyenangkan, salut buat ms. Papa yang udah ngijinin mrs. Mama buat ngeblog lagi. Semoga kalian jadi keluarga yang sakinah, mawadah dan warohmah. Amin

waNny said...

berblog kerana nak release tensen .. dan nak ade electronic diary .. tapi kadang2 jadi buhsan bila ade nyamuk2 yang datang dan mengkomen blog dalam aura dengki .. haihs .. tapi wanie blog sebab nak buat tempat yang boleh meluahkan rasa hati dan keseronokkan jugak :)

and yes .. peduli sama kata orangggg2 yang dengki sama kita .. huhuhuhuh .. die mcm tuhs sebab die tak dapat apa yang kite dapat :)

so what orang cakap blog kita boring .. its our blog .. kalau boring jangan bace .. as simple as that .. kalu rasa kite keychoh .. kenapa nak baca blog kita in the first place?? hehehehhe .. kannnn ??

mereka cuma dengki .. dengan kebahagian orang lain :)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin