Monday, October 6, 2008

Raya di dungun 2

Hari raya kedua di Terengganu...tema merah hati menjadi pilihan...kebetulan jer tau..kami takde pun wat baju sama2...kebetulan mr papa memang dah ada baju melayu kaler merah hati...dan kebetulan juga baju kurung saya yang saya dah tempah berkurun lama siap dua hari sebelum kami pulang ke dungun (kain baju nih di beli oleh mr papa di Medan..masa saya tgh sarat mengandung)...makanya sedondon lah kami...actually mr papa dah tak nak pakai baju melayu...katanya kalau di kampung dia pakai baju melayu gi semayang raya jer..pastu terus tukar pakai baju biasa..raya kedua lagi lah org tak pakai baju melayu...tapi saya tetap memujuk suh dia pakai...akhirnya dia pun mengalah...

Actually raya kedua kami bermula agak lambat...sebabnya pagi tu mr papa dikerah oleh ayah ke kebun untuk mencabut pokok2 lada..ayah nak tanam timun plak...so sementara menunggu mr papa selesai tugas di kebun..saya menghabiskan masa menonton tv...(nih baru dapat tgk tv tau, kalau tak membizi jer...)
Kami memulakan sesi ziarah hari raya kedua dengan mengunjungi umah Pengarah MSN, Datuk Zulkeples Embong...Alesha muka moody jer dalam kete..sebabnya dia tgh tido masa saya angkat masuk kete...Biarlah pakai baju cantek2 mcm mana sekali pun..once dah habis susu sebotol..memang tido ahh dia....

** Senyum la sikit sayang**
Lepas gi umah Dato' Zul, kami terus ke umah kawan baik papa (arif) di Bukit Merah, Paka plak...kat sini sempat ahh mr papa menjejak kasihan dengan kengkawan sekolah dia dulu..
siap berpeluk2 lagi..hehehehhe...kelakar plak rase..
slalu org pompuan jer jumpa peluk2...konon rindu kannnn...
Sumer org geram ngan alesha..sumer nak dukung alesha..umi takde hal..lagi senang umi nak makan kuih2 raya n hidangan2 yang disajikan...hehehehhehe..
Lepas umah Arif kami ke Kemaman plak...memandangkan masa perjalanan agak lama, alesha seperti biasa..habis susu sebotol tido ahh dia...
Kat kemaman (Umah Iky) kami disajikan dengan pelbagai menu..
mak iky bukak restoran kat kemaman...so memang sedap ahhh..
Favourite saya - kari kambing...fuhhh sedap wooooo...
Pas umah iky, kami terus ke umah Faizul (kawan papa gak)....
lepak2, makan2 minum2...then back to kerteh umah Mok Na (kalau saya keje kat Kerteh, memang confirm Mok Na lah pilihan saya untuk menjaga Alesha...tapi nak buat guane..saya di Perlis kannnn)...Mok na hidangkan mee goreng + kepok n tapai...sedap sgt...
Then terus balik umah maaa....masa tidak boleh dibazirkan...
Esok pagi kami akan bergerak pulang ke Kedah...
uishhhhh...Barang2 bersepah lagi lum kemas....

3 memo menunggu dibaca:

Anonymous said...

ololoooo....tomey nyer baju gaun
die :)
senyum la cayanggg.....masam je muka tu ! alesha beraya sakan
kat ganu ye ! ~onni

*SiRibenMerah said...

ummi, muleh la edit sket banner tuh.. adjust bg saiz besar sket.. tergantung sgt tuh..


Alesha demokkkkkkkkk~

Diamilikku said...

onni...baju tu papa yang pilih..
beraya sakan alesha..sampai letih2..hari ahad baru nih ..tido je sepanjang hari...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin