Monday, October 6, 2008

Tag By Wanny

Tag nih saya dapat sebelum raya daripada wanny..
tapi sebab masa tu dah excited nak raya...so saya abaikan je dulu..
so sekarang tag ini akan menjadi entry pertama saya bulan ini...sebelum disusuli dengan entry raya...hehehhehe...

Rules tag ini :

Link to your tagger and post these rules on your blog.

Share 7 facts about yourself on your blog, some random, some weird.
Tag 7 people at the end of your post by leaving their names as well as links to their
blogs.
Let them know they are tagged by leaving a comment on their blog.


* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *


Share 7 facts about yourself on your blog, some random, some weird.

  • Love cooking...since tadika lagi saya dah belajar memasak...all started bila saya slalu tolong my late mom masak di dapur...memandangkan saya anak perempuan sulung..makanya saya merasakan perlu untuk saya belajar memasak...kebetulan my late mom keje kat hospital so ikut shif lah kan...saya masak je lah apa2 yg simple..dolu2 masa kecik saya suka masak ayam masak kicap..sebab paling senang...pastu masa sekolah rendah juga saya mula belajar masak nasi beriyani, nasi tomato n nasi minyak..arwah tok wan saya dulu buka kedai makan (ala-ala nasi kandar)...so dia perturunkan serba sedikit resepi keluarga tu kat saya...sampai sekarang ahhh saya tak pernah mengeluh kalau di suruh masak..sebab best sangat...satu kepuasan bila tgk org makan masakan kita (biar tak sedap mana pun..janji hati saya puas)...
  • Loving n friendly...saya cepat mesra dengan org...dan saya sangat appreciate apa jua bentuk relationship...tho org cakap saya ni "lambat panas" @ dalam erti kata lain a bit sombong masa awal2..tapi once dah kenal saya...baru tau saya nih mcm mana...saya juga sangat sabar dalam relationship...saya malas nak gaduh2 malas nak bising2 walaupun ada benda yg org buat bagi saya sakit hati...tapi sabar saya ada hadnya..once saya meletup..sorry ahh..memang saya tak akan baik lagi dengan org tu...especially dengan org2 yang bodoh sombong n perasan bagus..lagi ahh saya tak layan....
  • Serius bila bekerja...saya tak suka main2...time keje memang kita bekerja...kalau ada rakan2 sekerja yang suka nak main2...memang saya cukup pantang...saya boleh dikategorikan punctual...bila saya diberi dateline untuk siapkan apa2...saya akan pastikan ia siap sebelum atau right on time...tapi "M" tu tetap ada kadang2...especially bila saya berada dalam environment keje yang tidak selesa...mood untuk bekerja automatically akan berubah...
  • Suka budak2...dari dulu lagi saya memang sukakan kanak2...saya suka nak siapkan diorang, kalau yg perempuan rambut panjang..saya sangat suka fesyenkan rambut diorang ngan mcm2 gaya...saya suka tgk budak2 kemas, bersih n nampak tak comot....kalau saya jumpa budak2 yang comot2..rasa geram sangat mcm nak tarik diorang gi mandi n siap wangi2 bersih....sekarang sejak dah ada lesha...saya addicted ngan baju kanak2 plak...aduhh....asyik nak beli ja baju...
  • Suka cabut rambut...habits yang satu nih memang tak leh nak ubah...kalau duduk saja tu memang saya akan gentel2 main2 rambut...pastu cabut2 rambut kasar....satu kepuasan oooo...hopefully tak botak ahhhh...
  • Malas lipat baju...yang nih memang susah nak ubah la....rasa macam malas sangat nak duduk lipat baju2 yang dah berbasuh...memang kena amik mood betul2 untuk lipat baju2 sumer....
  • Tak suka shopping...yup it's true..saya sangat berkira bab2 duit..bukan sebab apa..sejak dari dulu lagi saya memang sayang nak spent duit untuk benda2 yang saya tak perlu...mcm hp ke, perfumes ke, handbag ke kasut ke baju ke....mcm kasut..saya ada lebih kurang 5/6 pasang je...kasut keje, sandal santai, kasut sukan, kasut jalan2/kenduri, kasut dinner/function..memang saya akan pakai sampai rosak...then baru beli baru...memang saya mampu untuk berbelanja tapi rasa mcm membazir..lebih baik saya simpan duit tu untuk kegunaan2 yang lebih penting...Saya tak kisah kalau org label saya tak mengikut peredaran zaman ke apa ke..yg penting saya puas dengan apa yang saya ada...
Saya nak tag :

Kak Farah
Kak Kimi
Kak Tini
Nadd
Ann
Jeff
Maria Hunny

2 memo menunggu dibaca:

aramis2177 said...

ooppp..tagged kak farah kaa....ok2 nanti kak farah buat...
sone..kita ada persamaan laa.....
kak farah pun suka cabit rambut!hahahhahaaa..gila...abg shidi samoai malaih dah nak teguq....dia kata biaq botak padan muko!!!iskk...iskk..

Diamilikku said...

hahahhahaha...
abg shidi marah ehkk??
sone lagi syok...
siap mizan tolong cabut sama...
hahahahhaha...
lagi dahsyat mizan tuh..
nak bagi wife dia botak..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin