Thursday, October 9, 2008

Doa

**Hanya tinggal kenangan...mok tidak mampu mendukung alesha seperti dulu lagi**

Saya mohon jasa baik kawan2..pembaca sekalian...
Tolong doakan agar ibu angkat mr papa - Pn Jamilah segera sembuh...

Meskipun hanya ibu angkat mr papa..tapi hubungan kedua-duanya sangat rapat..
saya tahu betapa besar sungguh kasih sayang mr papa pada ibu angkatnya yang dipanggil mok...

Dua minggu sebelum raya, mr papa message saya..mok tak sihat katanya...dalam perjalanan ke hospital..saya ingat sakit2 biasa..mr papa pun ingat mcm tu jugak...
so mr papa pesan pada mok..nanti apa2 doktor bgtau mok inform bujang k..(mok panggil mr papa bujang)..sebabnya mok takde anak lelaki lgsg...
tapi dari hari ke hari...tiada khabar berita..kami berdua ntah kenapa..mcm terlupa dan terus tidak bertanya...hinggalah seminggu kemudiannya anak mok menelefon mr papa..
"abang..mok dah seminggu kat hospital..kena strok"
terperanjatlah kami berdua...mujurlah dua hari kemudiannya kami akan pulang ke Terengganu...
Mok kini lumpuh sebelah badan...
tidak mampu menggerakkan tangan or kaki....
menitik air mata saya...sangat menyedihkan...
mok yang dulu begitu rajin menyediakan makanan2 kesukaan mr papa..
saya ingat lagi masa saya mengandungkan alesha..saya sangat teringin makan kuih nekbat..
mok jua lah yang menyediakannya...
dan kali ini..saat menatap kami...mok menitiskan air mata...
tidak mampu lagi cergas seperti sediakala...

Inilah rutin kami sebaik tiba di Terengganu..minggu terakhir puasa..
beberapa hari sebelum menyambut hari raya....
Setiap pagi..seawal jam 7 kami akan ke pantai di Paka..
membawa mok...mr papa akan mengorek pasir pantai..mendukung mok untuk ditanam bagi tempoh satu jam...dengan harapan..
terapi pantai mampu mengubati...

Sekali lagi saya pohon jasa baik kawan-kawan..
saya tidak meminta wang ringgit..
jauh sekali emas permata...
cuma doa kalian agar mok segera sembuh dan boleh berjalan seperti biasa...
saya yakin dan pasti mok akan sembuh...
saya tau mok kuat dan bersemangat...
siapa tahu..dengan doa dari rakan-rakan...
mungkin salah satunya akan dimakbulkan Allah...



5 memo menunggu dibaca:

*SiRibenMerah said...

Adik doakan Mok si Bujang neh cepat sembuh.. aminnnnnnnnnnn =)

*naseb baik merasa jugak dukung alesha kannn.. huhuhu.. shedihnyaaaaa~

Diamilikku said...

Tocei to u my sis..
n tq to Kak Maria too..for the special entry..
really appreciate it...

syahrilkadir said...

saya kagum dengan Mizan, walaupun cuma ibu angkat, tetapi kesungguhannya mengorek pasir ketika panas terik, mendukung dan menanam makcik Mok sangat mengharukan

hanya Allah saja dapat membalas jasa Mizan pada Moknya..

Diamilikku said...

awak...
bila dah berlaku situasi ni dalam hidup..baru saya merasakan betapa perlunya kita mempunyai sekurang2nya seorang anak lelaki...
beruntung awak dah punya amsyar..
moga amsyar mampu menjaga awk dan aishah andai ditakdirkan berlaku musibah (saya bukan mendoakan tau)..

Dj Epoi said...

salam...buat rakan kat sana ..sorry Dj Epoi masuk tanpa diundang..aper2 pon ..Dj epoi tumpang gembira bila tgk kasih seorang anak terhadap ibunya.....

Tersentuh hati Dj Epoi

Salam Perkenalan tak Diundang..
Thq to Tinie...coz link

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin