Tuesday, October 7, 2008

Raya Ke-3 di Jalanan

Raya ke-3..seawal jam 6 lagi kitorang dah b angun..mandi2, siap2...breakfast ngan family mr papa..then kul 7.30 kitorang gerak from Kg. Durian Mentangau...destinasi pertama, singgah di Kampung Nyiur (umah kakak mr papa)...sya good bye..salam2 peluk2....then terus ke umah mok di Paka...sama gak salam2 peluk2....then bermulalah perjalanan jauh kami...kali ni kami balik ikut LPT - Genting Sempah - Batang Kali - Masuk Plus...

PERSINGGAHAN PERTAMA : Umah Atie (my ex hsemate masa keje reporter)
Kitorang kuar kat Bentong, dah janji nak jumpa dia...Bayangkan kali terakhir saya jumpa dia masa hari bersejarah dalam hidupnya...(hari kawin laaa)...sekarang anak dia dah nak nak masuk 3 tahun plus yg dalam perut pun dah nak masuk 4 bulan...uishhh betapa lamanya saya tak berjumpa Cik Bedah Gekgek (dulu plat ketenya CBG..so saya bagi ahh gelaran tu)..winduuu oooo...Atie nihpeminat mr papa..dah banyak kali dia minta saya hantarkan gambar mr papa n saya beserta signature...hahahahhaha..sangat kelakar occay...
tapi kali nih puas hati ahh dia dapat berjumpa ngan mr papa personally....
Lepas menjamu selera dengan hidangan mee kari special made by atie..kami meneruskan perjalanan...
besshh ooo..naik ikut genting highlands nak ke gohtong...sejuk je rasa...
alesha pun beshhh..tapi tu ahhh..kitorang tak stop pun untuk amik gambar..
kete banyak sangat..

PERSINGGAHAN KEDUA : Kami kemudiannya menyinggah plak di umah Opah di Behrang...masa ni dah pukul 2.30 ptg...sembang2 layan makan biskut raya..pastu siap mandikan alesha lagi kat umah Opah..
lebih sejam di umah opah..kami meneruskan lagi perjalanan...

PERSINGGAHAN KETIGA : Memandangkan sepanjang perjalanan dari mula masuk LPT sampai lah kuar dari umah opah...asyik sahaja menerima panggilan telefon dari mama n abah alesha (pengasuh di Kuala Perlis) menyuruh kami drop by umah saudara mereka di Taiping...so bagi tidak mengecewakan mereka..kami pun singgah la sebentar...biasa ahhh..anak bongsu diorang...mak su zezelin sampai demam2 rindukan alesha...Kami di Taiping sampai kul 6.30 petang then terus gerak ke Seberang Prai, Pulau Pinang..kampung abah kesayangan saya...

PERSINGGAHAN KEEMPAT : Umah Tok Lang (abang abah saya) di Permatang Haji Hassan...kat sini tersangat la meriahnya...cousin2 alesha tersangat lah ramai..pulak tuh...ada yang tak pernah tgk alesha lagi...makanya dari satu tangan ke tangan yang lain ahhh....
Gambar atas ni alesha ngan sepupu saya (ayah saudara pupu dia ahh)...

Bukan main lagi budak2 zaman sekarang..zaman teknologi...
terkejut saya masa sampai...semua sibuk ngan lappy masing2...ada yang bukak friendster..facebook..blog lah..macam2....dahsyat sungguh....

Tgklah keterujaan sepupu2 alesha bermain dengan dia...
Alesha plak muka blurr...
tak penah jumpa kannnn...

Dari kiri : Amy, Anas (meriba Alesha), nabila (depan) n kak long liana...amy, nabila n liana tiga beradik...anak kakak sepupu saya (kak not)...diorang menetap di Kajang..dulu masa kami di Kajang selalu jugak ahhh berjumpa...pegi open house kat umah diorang di Taman Mesra, Kajang... Anas plak anak Abg Jailani (yang pangku alesha gambar atas)...abg jailani n wife dua2 keje TNB...anas skrg study di Uni10...dulu masa kitorang kat KL, anas tumpang kete kitorang balik raya...

PERSINGGAHAN KEEMPAT: Umah mama angkat Mizan (cikgu Sharifah) di Tasek Gelugor...ramai jugak org di sini..semuanya adik beradik mama...Masa ni alesha dah ngantuk2 dah..ye lah dah kul 9 lebih dah...tapi duk tahan mata je lagi layan org....

PERSINGGAHAN TERAKHIR : Umah Mak Teh (kakak abah saya) di Kepala Batas...kat sini kitorang lama sket..Alesha siap B.O. lagi kat sini..pas tukar pampers tukar baju tido..kul 12 malam baru kitorang gerak balik alor star....Kat sini juga Mr papa kena layan peminat2 dia...(anak2 sepupu saya)...siap mintak autograph lagi....

**Gambar ciplak dari blog SRM..dah dia sorang je yg sibuk duk snap2 pix..org lain dah letih ngantuk dah...**

DESTINASI TERAKHIR : Umah ABAH....kami sampai umah abah kul 12.45 malam...huhuhuh..letih banget rasa...abah pun dah siap tido dah..yang setia menunggu cuma adik2 saya, abang, kak shana n bonda...tica pun dah tertido menunggu adiknya sampai...


**TAPI SAYA SANGAT FRUST BERAYA DI PENANG...SEMUA RUMAH HIDANGKAN LAKSA...SAYA MASIH BERPANTANG LAKSA...huhuhuhu**

6 memo menunggu dibaca:

*SiRibenMerah said...

seb baik x de pic bbq.. haishhhhhhh.. mau geget alesha jadikan bbq kot.. ahaks=P

Diamilikku said...

mana ada bbq...
mak lang buat nasi daging n laksa jer...

Naddiea said...

ammoih sungguh express hang sone.cepat sungguh hupdet neh.aku ni dok terhegeh2 nk upload.bizi la aku ngan kelas.ni pun dok curi2 hupdet.aku suh budak2 wat project derang,aku wat projet aku.hahahahaa...

Diamilikku said...

hahahahhaha...
aku nih biasa ahhhh..
duk opis takdak keje...

marinahunny said...

soriiiiiiiiiiiii su...mmg hajat tu naaaak sgt beraya dgn su n family tp cbuk sgt sbb kat rmh mentua xde org nk uruskan makan minum tetamu, saya je ygada so saya xleh tinggal mertua..lgpun cadangnya nk g raya ketiga tp baca blog su raya ke3 dh bertolak balik...xpe insyaallah ada keizinan kita jumpa lagi...

Diamilikku said...

Puan Maria..
laaa...
naper tak cakap or sms sy...
boleh sy pun menyibuk gi raya umah awk...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin