Monday, October 27, 2008

Blog Kesukaan Saya

Dulu masa zaman kegilaan AF..
Saya suka baca blog2 yang ada kaitan dengan AF...
Masa tu banyak sangat blog2 yang komen pasal AF...
Termasuk kawan saya ni...
Saya suka baca cerita2 yang ditulis oleh kawan saya ni...
Bahasa yang digunakan juga menarik...
agak bersastera kadang2..dan agak santai juga..
.
.
Tapi semakin bertambah usia saya..
kecintaan saya terhadap hiburan semakin berkurang...
Tapi blog Kawan saya tadi tu tetap saya tak tinggalkan..
Walaupun sekarang dia jarang menulis..
tapi saya tetap tak akan miss melawat blog dia..menati kalau2 ada entry terbaru....
(Oneda..i'm waiting for ur new entry..)
.
.
Tapi ada tiga blog yang menjadi kecintaan saya sekarang..
saya tak boleh miss untuk baca blog2 ini...
rasa tidak lengkap hidup saya tanpa membaca blog diorang...
.
.
  • BRO KALAM - dulu dia menulis di sini dan sekarang bertambah satu lagi blog baru di sini ... dan kisah politik menunjangi penulisan di blog ini...Saya sangat suka membaca penulisan bro kalam..yang penuh sindiran yang memerlukan kita berfikir..ayat2nya juga kadangkala puitis..kadangkala penuh sastera..bahasa yang digunakan juga tinggi..tak seperti saya yang menggunakan bahasa standard.....kadang2 ada antara entry blognya yang saya tidak faham...tetapi selepas berulang kali membaca..saya semakin memahami corak penulisannya..
  • BRO JEBAT - entry dan penulisan lelaki ini kebanyakkannya dalam bentuk cerpen..cerpen jenaka..satira...dan apa sahaja yang turut diselitkan unsur 18sx (Sesuai sangat dengan perangainya yang sedikit gatal tapi setia pada isteri tercinta)..saya sentiasa kagum dengan corak dan penulisan beliau..dan kadang2 saya sendiri teringin untuk menulis sedemikian..tapi saya percaya..saya tidak punya bakat ke arah itu...Bro Jebat ternyata dianugerahkan sesuatu yang bernilai yang tak punya pada semua penulis..
  • SYAHRIL - Penulisnya teman saya...kenapa istilah teman??? Hanya dia dan saya yang mengerti..hahahhaha...Kami sama2 bekerja di bawah bumbung organisasi yang sama..dan kini masing2 mambawa haluan sendiri..saya tidak pasti apa pekerjaan barunya...tetapi saya kira pekerjaan itu pasti yang terbaik untuknya...Blog ini tidak menjurus kepada sesuatu topik...banyak benda yang dimuatkan di dalam ini...cuma apa yang saya suka..bahasa dan pengolahannya...saya tidak jemu membacanya...
.
.

Banyak lg blog yang menjadi kesukaan saya...tetapi tiga blog ini PALING SAYA SUKAI .. Semoga blog2 ini akan terus menjadi peneman hari2 saya ..
.
.
**Anda ada blog kesukaan?? ingin kongsi bersama...?? silakan...saya suka untuk membacanya..**

5 memo menunggu dibaca:

Unknown said...

su, patut la saya terbatuk2 dan tersedak2 je sehari dua ni. ada orang sebut nama saya, rupanya.... :))

bab blog diva tu, saya dah makin kurang lawat. sebab - dia malas up date! ha ha ha

dan, su - kamu semakin bertambah usia? baguih la sedar dan terima macam tu. bukan jadi orang yang tak ngaku dah berusia (agaknya ada orang tersedak tak? ha ha ha)

komen seterusnya tak gamak nak tulis. nanti ada orang putus sahabat dengan saya =))

Diamilikku said...

bro kalam sangat jahat..
tapi saya sentiasa suka dan salute padanya...

Anonymous said...

tiada yang lebih mengharukan selain daripada mendapat penghormatan daripada seorang yang bernama'teman'

terima kasih awak, kirim salam pada cik mizan, not to forget ur lovely princess

Anonymous said...

komentar dalam kurungan tu yang tak tahan tu... hahhahaha.

apapun, thanx a lot su.

mengapa saya berblog? secara dasarnya, pertama sebab minat penulisan kreatif tanpa sekatan kretiviti yang tak melampau, 2nd - nak luahkan pendirian, info, analisis, dakwah yang tak boleh ditulis pada media arus perdana.

btw, kalau ada masa kunjungilah:
www.sajak2jebatsari.blogspot.com
(sajak) dan
www.jebatsari.wordpress.com (perihal politik)

Diamilikku said...

akan kukunjung kelak...
thanx bro

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin