Saturday, October 25, 2008

LETIH DAN MEMENATKAN


ENTRY ini penah saya tulis dulu..saat saya masih di bidang kerja sama..dan kini saya rasa saya perlu mengulanginya..kerna saya merasakan situasi yang sama berulang kembali...saya letih dan penat..saya bosan dengan situasi seperti ini..tetapi saya perlu terus bersabar...Letih apabila kita perlu menjadi hipokrit..letih sangat bila kita rasa nak marah tapi kita tak boleh marah..letih juga bila kita terpaksa berhati-hati dalam setiap tutur kata kerna bimbang ada hati yang terluka…Letih apabila terpaksa berpura-pura tidak nampak kejahatan sedangkan kejahatan itu di depan mata…sangat letih juga apabila kita terpaksa pretend baik ngan seseorang yang hakikat sebenarnya sedang menikam kita dari belakang…letih sangat-sangat bila kita tau kita bagus tetapi tak dihargai dengan cara yang sepatutnya..letih bila terpaksa berurusan dengan orang yang lebih hipokrit dari kita..letih bila terpaksa menjadi `mereka yang tertewas’ sedangkan hakikat sebenar tewas itu sesuatu yang diciptakan oleh orang yang ingin melihat kita tewas walaupun dia sendiri mengakui kita seorang yang tidak tewas…Letih juga bila kita tak boleh nak melakukan apa jua mengikut acuan yang kita kehendaki…letih bila terpaksa melalui hari-hari dengan orang yang merasakan dirinya bagus yang amat sedangkan dia sebenarnya tidak secerdik mana (bodoh)…dah letih melihat kerenah manusia yang tak reti nak mengaku kesalahan dan kebodohan dalam erti kata lain bodoh tapi sombong…letih juga dengan perangai manusia yang terus mengampu orang lain semata-mata nak melihat kejatuhan orang lain…

Saya penat sangat..penat dengan dunia saya sekarang..kalau lah saya boleh hentikan masa..kalaulah saya boleh create dunia saya sendiri…dan kalaulah saya ini robot, saya tidak kisah hidup dalam dunia seperti ini..tapi saya hanya manusia biasa yang ada hati dan perasaan..sampai bila saya mampu bersabar sedangkan hipokrasi itu masih terus berlaku…semua ini menyesakkan dada saya…membuatkan saya semakin stress..

tapi mujurlah saya masih ada DIA untuk saya mengadu..dan sememangnya ini ujian DIA untuk mengetahui tahap keimanan saya…Saya masih mampu bersyukur dan bersabar dengan ujian ini walau sudah kering air mata saya…

Dan mujur juga saya ada HIM yang sentiasa memberikan ketenangan dan kedamaian…Dan kini juga saya telah punya CAHAYA (my princess) yang menceriakan hari2 saya..Persetankan manusia lain..saya akan terus bertahan..saya tetap akan menjadi kuat…hanya kekuatan yang dapat menghancurkan kejahatan…semua ini akan berakhir (bak kata teman saya..) bersabarlah …

1 memo menunggu dibaca:

MariaFaizal said...

Be strong & fight back in a way that these 'people' would know that you're WAY better than them (performance & character wise).It's difficult & but possible.Just be yourself dear..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin