Saturday, March 14, 2009

Jealousy...!

Alesha bakal setahun bulan depan...
Alesha bakal menjadi kakak penghujung September ini..
Alesha bakal mendapat seorang adik (baby) yang masih belum dipastikan jantinanya...
Dan saya merasakan alesha masih belum bersedia dan faham untuk menjadi kakak...
Sepanjang percutian, kami "temukan" alesha dengan dua baby..
Nurul Humairah - sepupu alesha di Dungun...dan baby Afiq..anak blogger Bro DJ n Suked...
kedua-dua reaksi alesha...NEGATIF...
yang dia tau nak "tepuk2 baby dengan kuat"..
bila disuruh usap kepala alesha tepuk2 kepala baby...
cuma satu jer..bila disuruh kiss alesha akan kiss...
Memandai je saya buat kesimpulan kan...
hehhehehe..actually entahlah saya a bit confuse sekarang nih...
tak tau macam mana reaksi alesha bila dapat adik nanti...
harap2 dapatlah alesha terima kehadiran adiknya dengan baik..
dan harap2 sangat kedua2nya dapat jadi kakak-adik yang sangat rapat dan mesra..

Tgk wajah alesha yang tersenyum riang main dengan humairah saya rasa macam dia okay..
tapi bila saya cuba angkat humairah letakkan atas riba alesha untuk amik pic..alesha lari...
siap nangis2 lagi...mungkinkah alesha tak berani nak pegang baby.??
Wallahualam...

Masa ngan baby afiq plak..
alesha asyik tunjuk kegeraman dia jer...
takut saya...kengkadang dia nak tepuk2 muka baby yang tgh lena tido tu..
adoyaiii risau saya....
nasib baik lepas tu alesha pun tido...
hahahhahaha....4 jam saya di rumah bro DJ...biar diorang bosan layan kitorang...
nanti saya cerita dalam entry lain...


5 memo menunggu dibaca:

@e_da said...

Ala kak su alesha kecik lg.. dia lum mengerti.. tu yg nak tepuk geram kat baby2 tu.. nti dia besor sket maybe dia tau syg.. hehehe jgn risau...

MariaFaizal said...

To me, Ayesha pandai nak berkawan & sangat sporting!

I odn't mind having TEN daughters if they're well-behaved like baby Alesha.

Sue & baby Alesha dah rasa okay?

Diamilikku said...

Eida : harap2 mcm tu lah...

Kak Maria : well behaved la sebab tak boleh kaki lagi..tunggu boleh kaki tgk....hehheheh..alesha still demam ..tapi su dah okay...

TiNiE said...

ala sue, jgn riso, esok adik dia btul kuar dia otomatik tau..tu adik dia dan akan jadi adik badik yg baik...amin

Diamilikku said...

aminnn kak tini..
harap2 gitu ahh..
harap dapat jadi mcm PPG lah kan...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin