Thursday, October 21, 2010

Sayu Sedih....Nak Nangis.......Malu Pun Ada.....

Saya semangat gila okay..
nak ke stadium..tengok live Separuh Akhir Pertama Kedah vs Kelantan...
saya memang penyokong fanatik Kedah..dari sekolah rendah lagi..
plus nak mengulang momen indah First Date saya ngan Mr Papa..
hahahahha..masa tu kami gi Stadium Bukit Jalil...tahun 2006...Final antara Perlis dengan Negeri Sembilan..masa tu takde sokong mana2 pun team yang ke Final..tapi sebab mr papa ajak gi tgk..saya layankan aje lah...tapi masa tu syiookk sangat...duk tempat berkecuali...semua sangat behave..takde lagi isu2 bergaduh2 dan sebagainya...tapi malam tadi saya sangat kecewa...
Kecewa dengan mentaliti dan sikap anak2 muda MELAYU...
aduh laa....kenapa la begini tindak tanduk diorang???

Stadium malam tadi memang penuh sangat2...
Penuh sampaikan saya n mr papa kena berdiri ahh...
kisahnya kami dapat tiket pun last minute...memang selalunya duk belah VIP..
tapi sebab tiket yang ada terbuka sahaja..kami pun masuk ahhh ikut pintu yang paling dekat ngan penyokong Kelantan...
memang full house...tgklah gambar di atas sebagai bukti...hijau kuning memenuhi segenap ruang stadium...merah putih yang ada pun sikit je...tapi saya sangat2 salute dengan penyokong merah putih yang sedikit ini lebih behave daripada penyokong Kedah yang berjaya menghijaukuning kan stadium...seriously....
Penyokong Kedah la yang kuat mencarut/memaki hamun...
penyokong kedahlah yang baling mercun dua butir malam tadi...
penyokong Kedah lah juga yang baling botol2 air...
Penyokong Kedah juga lah yang duk provoke penyokong Kelantan...
Players Kelantan juga diprovoke...dan penyokong Kedah jugalah yang duk tarik ganja depan mata saya....OMG...macam ni kah sikap anak2 muda MELAYU....
diorang takde rasa malu ke??? tetamu yang datang pandai beradab sopan...
tetapi sebagai tuan rumah kita pulak yang berlebih2....sungguh saya malu memakai mafla hijau kuning semalam...malu sebabnya penonton yang datang (mungkin di sekitar kawasan saya saja)...bukan datang untuk menyaksikan bola sepak..tapi nak jadi pengadil...nak jadi player..depa saja yang pandai..orang semua salah...mulut tak reti nak diam...menjerit sesaja....
Memang saya akui game semalam tidak menjadi buat kedah..
nak nak selepas Azmi Muslim dikeluarkan akibat kecederaan minit ke 10 kalau tak salah saya..
pastu pemain kelantan pun sampai 3 orang keluar sekaligus sebab injured..(rasanya groin kata mr papa)...di awal game..so game jadi hambar..plus pengadil yang a bit bias kepada kelantan..
tapi tak yah la kita sebagai penyokong dan penonton nak tunjuk pandai sampai keluarkan kata-kata kesat...ishhhh tak sesuaiii tau...
pastu lagi satu saya cukup pantang degan org2 pompuan yang gi tgk bola...tapi nak menggediks...
adoiiii tak boleh blaaaaa...saya pun pompuan juga...dari bujang lagi duk pi tgk bola..
takde pun nak menggedik2...sikit2 nak menjerit auuuww...siap tutup2 mata..
apa kessss....bosan laaa...sungguh bosan.....
Orang2 yang segelintir macam ni lah yang mengspoilkan keseluruhan penyokong..
saya tak kata semua orang ok...tapi saya boleh kategorikan golongan yang pi tgk bola sebab nak cari pasai...menci tau...bila duk dengar diorang duk kata...
Haaaa penyokong kelantan kalau berani cuba lah...kami bagi cukup2 satgi kalau hangpa cari gaduh...dari awal mentaliti dah set nak bergaduh...tak ke BODOH namanya...
Cuba niat nak pi tgk bola sebab nak enjoy the game...nak release tensen nak bersuka2...
ni tak dari awal dah aim nak balas kalau penyokong kelantan carik pasal..
tapi masalahnya penyokong kelantan tak cari pasal..depa pula duk provoke lebih2...

Tapi apa2 pun..saya tetap amik gambar senyummmmmmmm ngan mr papa..
Bukti keberadaan saya di Stadium Darul Aman malam tadi...
kalau kedah dapat masuk FINAL...
saya confirm akan ajak mr papa pi tgk kat Bukit Jalil...

Doa saya...pasukan Kedah berjaya mengharungi perlawanan kedua di Kelantan...selepas gagal membawa bekalan gol untuk perlawanan Sabtu malam ni...harap2 takde kekecohan di sana...seterusnya berjaya LAYAK ke FINAL PIALA MALAYSIA....
Kedah..kedah pantang kalah...
walau sakit jatuh dan rebah...
bangun lantas semula gagah...
bujur lalu melintang patah....

PULUN KEDAH PULUN.....

9 memo menunggu dibaca:

Yan said...

Piala Malaysia ni last layan zaman sekolah dulu.. Johor dulu ade Ervin Boban & Darren Stewart..

:: HUSNA :: said...

saya pon x faham dgn penyokong2 yg suka cari gaduh ni... sampai ade yg meninggal disebabkan semua ni...

baik tgk kt tv je... hehe..

SM79 said...

wah2.... hebat la sone... aku sekali x penah jejak kaki ke stadium... husband ak x brapa minat sgt bola... tp blh la layan di TV...

smlm aku dpt tempahan dadih dr IPDA... poyo gila rasa aku ni sbb bt dadih warna hijau kuning.. semangat kedah la jg.. sambil masak dadih sambil tgk bola..

Lily@MamaZaraZareef said...

Rajinnye kak su pi tgk bola..sy bab sukan2 ke ape, mmg hancus..katak bwh tempurung..=p

nway, mmg perangai anak2 muda zmn skang sedikit menakutkan (banyak sbnrnya)..yg kes kak su citer ni, konon nk semangat kenegerian sgt2, tp cara tk kena..huhu

Diamilikku said...

Yan : hehehhehe...sebab pemain import hensem layan lah kan...

Sue : aku suka pi tgk kat stadium...enjoice....hehehhe...wah semangat gilos hang buat dadih hijau kuning...depa sure kata nih confirm penyokong kedah nih...hahahahha...

Husna : that's the difference between Fan and Fanatics...

Lily : over sangat lah lily...kita nak enjoy..diorang over2..menakutkan ok

Yaya said...

fuhh ngeri dengo, tak bahaya ke sue gi tu...lau yaya takot gi kang tak pasal2 kita jadik "victim of circumstances" huhuuu

Diamilikku said...

yaya : che abe ada kan...hehehhehe...kalau dia takde tak pi jugak

aku eta said...

aku tka pernah tengok bola secara live...teringin tapi kalau nak pi tengok jgk pon kena tunggu kedah lawan johor la kot.... :)

ann @ hatiberbunga said...

kelantan masuk final!
en.hubby dah sound awal2 dia nk gi tengok kt bukit jalil ari sabtu ni. tp xde bunyi2 mcm nk bawak ann pun...
(alamat kena antar balik umah mak abah ann kt bangi la nanti. huhu..)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin