Tuesday, December 23, 2008

Selamat Tinggal Bumi Medan

Akhirnya setelah empat hari menumpang di Bumi Medan..
saya akan kembali ke negara tercinta..
benarlah kata pepatah...hujan emas di negara orang..hujan batu di negara sendiri..
lebih baik di negara sendiri..
meskipun saya akan merindui masakan padang yang enak2...
tetapi saya rasa saya lebih merindui masakan bonda terutama sambal belacannya...
tak sabar rasanya nak berada di rumah sendiri...
pagi tadi selepas breakfast..dari tingkap coffee house saya rakamkan sedikit gambar pemandangan terakhir...
bumi Medan yang padat hinggakan tiada ruang lapang untuk bernafas dengan tenang..
kesibukan lalulintas ditambah dengan pengemis jalanan...
kadang2 saya rasa menyesakkan...
tetapi apalah yang mampu saya lakukan...
saya sendiri pun sekadar adanya saja..
Selamat tinggal Medan..mungkin ada rezeki saya akan kembali ke sini...
Tugasan baru menanti di Kuala Lumpur...
Dua hari lagi saya perlu berjauhan dari keluarga tersayang...
Sabar...inikan punca rezeki saya...
Maaf untuk sekalian ahli keluarga..
tiada oleh2 untuk kalian..
saya terlalu kesuntukan masa untuk berbelanja...

4 memo menunggu dibaca:

Dj Epoi said...

Sian kat korang sumer.....

Diamilikku bawa duit JUTA..JUTA,

Ole2 takder hehehehehehh ....SiRibenMerah & Achik lupankanlah niat soooooocimu itu ..heeheehh

sabrosa said...

hahhaa...xpala DJ Epoi..bawak balik bau medan pon kira ole2 gak la....hhehe...nati sampai umah semua berebut2 bk peluk umie alesha...last2 alesha gak yg dapat bau medan..

Kaiser said...

salam persahabatan dari saya.....

serijenerus.blogspot.com

Jeebsion said...

ligat eh hang dok bejalan noo ... jeles aku .. hahaha .. bila2 hang balik loqstaq abaq laa noo .. kot2 leh kluaq jumpak2 sekali ...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin