Tuesday, October 6, 2009

Dah tembam sikit....

Hari ni genap tiga minggu saya melahirkan Lil Aisy..
Dan perkembangan lil Aisy sangat mengujakan...
tadi nurse datang check up..alhamdulillah..berat aisy dah 3.2kg skrg..
next check up will be on 26 october...dan saya mengharapkan by that time aisy akan mampu mencecah 4 kg...hehehhehe (tak sabar2 umie nak tgk anam bam bam)..
Tapi walaupun berat aisy dah 3.2kg..tapi still tak mbam2..berbanding alesha yang lahir 3.05kg tapi nampak sangat mbam2...sebabnya aisy nih sangat panjang...
so saya rasa impian untuk melihat aisy mbam2 memang agak sukar...huhuhu...
so far aisy masih lagi menyusu badan dan dicampur dengan susu formula...sebabnya susu umienya tak banyak...apa2 pun saya tetap berusaha untuk breastfeed aisy...chaiyokkk...
as for perkembangan umie plak...
alhamdulillah...dah turun 10kg...(tapi tak kurus lagi)..
baru kembali ke berat sebelum mengandungkan aisy...
umie perlu gigih berusaha untuk menurunkan berat lagi 12 kg...
iaitu berat sebelum mengandungkan alesha....uishhh satu tugas yang agak berat menanti..
Mampukah????
just wait n see yaaa....
so kiranya skrg berat saya dah lebih ringan dari mr papa...yang turut lost weight sebanyak 5kg...
okaylah tu..
TARGET SAYA IALAH 60kg....adoi...susah tul la rasa...
takpe2...kita usaha dulu...kalau tak boleh jugak SLIM WORLD kan adaaa.....
hahahhahahaha (verangan selebriti)

11 memo menunggu dibaca:

TiNiE said...

kiss kiss bb aisy...
alhamdulillah both bb n umie sihat...

SYAbAR said...

pipi baby aisy dah nampak cubby

jgn terlalu fikirkan bab kuruskan badan masa masih menyusu anak dik. It will affect the procees of milk production... as long as u try to frequently breastfeeding him, not just losing weight, slowly it will contour and firm ur body.

Another thing, my bidan kg told me, always breastfeed in sitting position utk kekalkan kekentalan... I believe and see the result

Dj Epoi said...

Walaweiiiiiiii

Ihik.....IhikkkkkkkSSSS!!
Jom kita lawan dua jom....
SERIUS nih!

Compom.....ikut tubh badan PAPA nyer tuh......nampak macam tinggi jew kan?

Su.....mai ar....KL open house Gua..
tambahkan sikit meter keter baru tuh heheheheheh

Baby Lyana said...

Keta baru?? (komen DJ epoi)..hihi... yup..betul kata kak Syabar..jangan diet... just keep on breastfeeding...badan akan turun..cam akak... kalau diet, susu kurang..and anak kurang zat...bykkan makan makanan berzat... minum byk air... baru susu byk...as for me, till now, tak diet pun..mkn seperti masa preggy... so, alhamdulillah susu still byk and Lyana still full-BF till now...13 months..

Naddiea said...

chaiyok2..sone bole!!!!wahh beli keter baru ker???best!

iEtaFAkyR@ said...

boleh ja sone...aku pun dah stimulate balik sbb susu makin kurang, skrg ni dah byk balik dah...bagi ja bby tu nyusu even sikit pun, lama2 jadi banyak balik la...lg pun hg tgh berpantang mmg badan panas & kurang air sbb tu rasa susu tu sikit, pasni dah leh makan sume2 ok la balik. hmmm...kurus2 tu tetap kena azam, tp diet yg berkhasiat, buat diet yg mensiat222! hehehehee...gud luck fewnn!

AZALINA ABDU RAHAMAN said...

sone dok saja2 hg pump la..mesti susu byk. cuba try x yah campur formula. nurse penah bg petua tabur halba dlm nasi, mcm nasi dagang tu..susu byk tp aku x pernah try pun petua tu. hg kan umah ayah hang ka wey?

Diamilikku said...

kawan2..baik..saya ikut nasihat tak diet...

kete baru??? mana ada...kete lama la...bulan 12 nih nakkena renew roadtax..kalau baru takkan kena renew roadtax kot...

eza...aku kat umah ayah aku....hehhehe

SYAbAR said...

Su,

Bykkan makan bayam dan kucai, InsyaAllah bykla air susu tu...

SYAbAR said...

Lagi 1, makan buah oren & minum air lebih takpa, janji rajin bertungku 2x sehari, InsyaAllah badan segar. Tungku tu, masa baru balut, tgh panas org kata, letak berhampiran belakang pinggang, selimut satu badan biar keluar peluh jahat dan pecah lemak. Cuba....

iEtaFAkyR@ said...

a ahh...sone, betul petua kak syabar tu, asap tunggu yg panas2 tu mmg rasa sedap giler badan bila berpeluh. hilang lenguh2 pinggang nyusukan anak. aku pun dok buat centu masa dlm pantang...la ni kena pi sauna jer lah! hiihihii..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin