Tuesday, October 13, 2009

Ragam Kakak Alesha


Habis bersepah satu rumah ngan alesha sekarang...adoi la...letih sungguh..
Sekarang ni kononnya dah big gurl sangat2...
selalu duk mentioned dia tu kakak...ada baby...
so makan dah tak nak bersuap..semua nak makan sendiri...masuk je dapur..
confirm tunjuk mangkuk dia..pastu duk nak nak nak...
selagi tak bi selagi tulah dia bising...last2 bagi jugak..
tapi bila bagi memang bersepah ahh...tapi skrg dah quite behave..
sebab saya slalu alas surat khabar biar dia makan...so takdelah berjalan merata...
tapi dah dapat ilmu baru plak...dah pandai gigit buah...
buah epal yang bukan saiz kecik2...saiz biasa kita duk makan tu...
tapi tu lah...macam Cik Ti pun ada...gigit gigit setompok sana setompok sini..
lepas tu buang...suka hisap air je..bukan nak makan betul2...
tak caya ker??
tgk gambar bawah nih...
Inilah hasil sepahan alesha..
saya duk sibuk bertungku...alesha makan epal...gigit hisap buang ...itu je lah kejenya..
sudah2 bertungku tgk..ya allah...bersepah..sudahnya sape yang kena kemas???
owan jugak...hehehhe..umie bising je..tukang kemas tetap owan tersayang..
cucu manja kesayangan lah katakan...

Ni plak aksi alesha ngan topi yang dihadiahkan aunty Farah (jeddah)..
alesha suka sangat..topi nih boleh dipakai both side...
cantik sangat...tapi yang saya musykil anak dara saya nih sampai sekarang sangat susah nak posing...anak dara org lain bukan main lagi posing depan kamera..
alesha nih pemalu sungguh...nak amik gambar comel2 punya lah susah...
elok2 posing nampak je kita on camera..terus paling tempat lain atau lari...
sabar je lah...bilalah nak pandai pose nih...
hurmm semalam saya dah bawak alesha gi cucuk setahun setengah..
alhamdulillah...sehingga entry ini ditulis alesha tak demam...
mungkin sebab "UBAT" paling mujarab dah ada...apa lagi kalau bukan PAPA..
kemain lagi drama dua org tu semalam once papa sampai...
berpeluk bercium...bergelak ketawa...haiyyaa....jeles aiii tau...
hilang terus perangai2 merap masa papa takde...
memang anak papa sungguh....
dan papa pun sunggu2 sayang kat alesha...tak percaya...??
nanti saya tunjukkan bukti....dan saya terus JELES...

Hilang sudah saya di hati mr papa...huhuhuu...
dah ada awek baru bertakhta di hatinya...


3 memo menunggu dibaca:

iEtaFAkyR@ said...

kadang aku terfikir... apa kita ni tk cukup menarik lg utk si dia? sbb anak dara depa dah pandai amik hati depa dari ktia agaknya! jeles gak! grrrrr.......

Anonymous said...

wah.. dah pandai sepah2 yer..alesya nak tunjuk protes tu..ummi dah ada baby baru.. nak tarik perhatian.. hehehe.. cumill naw anak2 kak sue. gewam..

Naddiea said...

haahhha..sudahla mak2 ni dok merana tensen bila si suami ada awek lain di hati.hihih...aku plak apai la terasa bila anak2 mencari mama aje.harraz buleh cium aku gomoi2 sakan tapi bila tang abi,abi kene lepuk pulak.hahaha...

takpa sone,nanti mizan pulak makan hati bila aisy dh besar sket n nk melekat dengan hang saja.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin