Saturday, October 24, 2009

Learning Progress

My sweetie Alesha dah mula berbicara...
patah demi patah..bait-bait bicara semakin jelas difahami...
meskipun masih belum mahir membentuk struktur ayat yg sempurna..
Dengan kosa kata dan tatabahasa yg betul...
Namun ia sudah cukup menggembirakan saya sebagai umie yg melahirkannya...

Pemilik wajah manis ini semakin besar rupanya...
Sudah faham arahan dan sudam boleh diharap...
antara ayat yang alesha sering sebut...
"umie....umie.....mamam" - sambil duduk di kerusi di meja makan...
"umie..tumpah" - merujuk kepada nasi atau air yg ditumpahkan...
"umie...umie...baby" - sambil menunjuk ke arah pintu bilik menandakan baby sdg menangis..
"umie..papa..bas" - memaklumkan sy papa tiada naik bas (dia gi antr papa)
selain itu...alesha juga suka mengajuk iklan2 tv...
antara kesukaannya iklan maggi cukup rasa..
alesha akan mengajuk perkataan cukup rasaaa..yg disebut kanak2 dlm iklan itu...

Kalau ada brg yg jatuh..cepat saja si kakak menyebut...haaaa jatuhh...
kalau suruh panggil owan...tetapi hakikatnya owan takde...
alesha akan kata...owan tadak...
Pendek kata...rumah saya akan sunyi sepi kalau tiada anak dara saya ni...
mcm sekarang...huhuhu...
saya ditinggalkan berdua ngan Aisy...
Alesha mengikut owan dan maktok ke Majlis Aidilfitri anjuran taman di masjid...
Mr Papa masih di Melaka...malam ni insya allah akan bergerak pulang...
Cepatlah pulang anakku...umie merinduimu....

3 memo menunggu dibaca:

Lily@MamaZaraZareef said...

Good girl..Alesha dh pndai nk bercakap yerk. si Zara br nk belajr sebut words yg senang2..hehehe..ikut ayah die nila lambat ckp..=p

aramis2177 said...

waaa...alesha dh pandai berkata2...xsunyi laa umie lepaih nih..siap laa bersoal jawab!hehehehe...musti cute kan layan bdk2 yg baru bercakap nih!

AZALINA ABDU RAHAMAN said...

akan aku tunggu saat2 anak aku blh bercakap mcm alesha. time tu baru leh berkongsi mcm mana kegembiraan.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin