Tuesday, November 23, 2010

Cepat la cakap sayang...........

15 November lepas...genap umur aisy setahun 2 bulan...atau 14 bulan...
dan pada usia ni..aisy belum mampu menuturkan sepatah kata pun..
not even ummi and papa...
yang aisy tahu aaaaaaaah huuuuuuuuuhhh dan maaaa....
memandangkan saya dah punya dua anak..so memang dapat membandingkan kedua2nya..
Alesha pada umur aisy baru belajar berjalan...tapi mulut dah ramah tamah...
aisy juga ramah tamah..tapi tak keluar perkataan....
berbeza ngan aisy yang berjalan sangat awal..seawal usia 9 bulan....
dari segi keaktifan..memang aisy sangat aktif...
memanjat, meneroka segenap ruang, explore barang terutama remote TV dan Astro...
selongkar dapur ummi...which is masa alesha dulu tak sebegini aktif...
Aisy tak menyusahkan orang...dia akan duduk senyap2 di mana2 sudut yang diingini..
port paling digemari rak kasut....ampai tudung ummi...feveret u olsss....
sat lagi bersepah sekejapan saja semuanya....
tak minat sangat tgk tv...kalau kita bukak kartun kononnya nak suh duk diam...
kem salam..tak layan dowhh..lebih suka buat keje dia sendiri...
bab makan...memang nombor satu...Aisy sangat kuat makan..
walau badan tak setembam mana..sesuai la ngan kelasakan dia kan...
satu yang paling saya suka pasal aisy ialah...
aisy suka senyum dan sangat sweet bila dia senyum nampak lesung pipit sebelah..
cute :)....
dari aspek kesihatan..as compared to kakak..
aisy lebih mempunyai antibodi yang kuat...
kakak dulu masa umur aisy kerap demam mungkin disebabkan masa tu saya dah ngandungkan aisy..so alesha a bit manja...tapi aisy pulak dia tau dia dimanjakan...
ditatang bagai minyak yang penuh...so sihat walafiat lah sentiasa...hehehehhehe...
cuma tu lah..ummi nak sangat dengar aisy bercakap..cepat bercakap ye sayang...
ummi sayang adik...mwahhhhhhhhsss

10 memo menunggu dibaca:

Cute MuM said...

insyaallah nanti aisy bercakap jugak.. jangan nanti tak terlayan sudah.. heheh

Cik Jah said...

kang nnti tetiba ja dia ckp 'ummi nak adik' haaa cenner?....hahaha terus lancar x pelat x apa. haaaaa.....:))

iEtaFAkyR@ said...

wah cikjah punya comment i loiikkkeee! sone, baik hg jgn suh dia ckp cepat2 sgt.... kuang2222... :P

Diamilikku said...

cute mum : hehehhehehe..tu lah..macam kakak dia sekarang memang tak terlayan dah..

Cik jah : kuangjaq hanggggg....hang nak suh aku geng 3 ngan hang cepat2 ka...?? lex lex....hahahhahahahaha....

Ieta : pantas ja kan nak like komen org....aku tak kisah kalau dia cakap cepat2 ayat yang cik jah kata tu..aku boleh balas balik...ummi nak sayang aisy lama2 dulu...

yang jauh di sana said...

aku nak cerita pasai anak-anak abang aku...depa ni semuanya jenis cakap lambat...umor 2-3 tahun baru boleh cakap...tapi sekali cakap tak men dah pelat2...lancar terus...and mulut jamban terus jgk...seingat aku anikah lambat cakap...sekali dia boleh cakap dia boleh pulak komplen mak aku...."mak pakai baju apa ni...sikit pon tak elok"....hauhauhauhauhauhauha :D...anak menakan sapa la tuh ish3000x...

Diamilikku said...

eta : ya ka...hehehhehehe...confirm anak menakan hang.....:) aku harap2 mcm tu jugak lah...sebab alesha yang cakap cepat pun tak pelat...petah dan membuatkan aku kerap tergelak ngan jawapan2 dia

lily azliyana @ mama zara said...

Aisy tak ikut kakak Alesha..tp ikut kakak Zara kot..jalan cepat btol tp tang bercakap slow sket..hehehe..tp mama Zara tk kisah..yg penting anak2 sihat n kuat kan aisy kan..=p

Yan said...

terbalik plak ngan anak2 yan..

rasenye kaklongnye lg kuat antibodi..
si adik baby lg dah sakit.. demam la.. selsemela.. batukla.. macam2..

aramis2177 said...

hehhehee..besa laa sone..lain bdk lain ragam kan! tunggu la umi...sok dia dh pandai cakap....siap la umi melayan!!!! hehehhee

mama_iris said...

aisy ni mirip khayra la kot....lama2 sok cakap la dia....khayra 2 thn br ckp....

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin