Monday, June 15, 2009

Betul ke?? Leh Caya Ke??

Gambar di atas adalah hasil carian di encik google...
ada satu masaelah...hurmmm..susah nak ditulis dalam perkataan..
tapi biarlah saya kisahkan dalam ayat yang paling simple..kisah berkaitan dengan hubby saya aka mr papa..entah..sukar nak dipercayai..tapi sukar juga untuk tidak mempercayai...

Mr papa mempunyai seorang kawan..yang menghidapi sejenis penyakit yang memerlukan pembedahan..rakannya juga seorang atlit sepertinya..tetapi memandangkan rakannya itu masih aktif bersukan makanya pembedahan merupakan solution terakhir untuknya..maka rakan mr papa itu pergi berjumpa dengan seorang pengamal perubatan tradisional..dan hasil perubatan itu sangat superb..kawan mr papa pulih 100 % dari kecederaan dan tidak perlu lagi menjalani pembedahan..menurut kata pengamal perubatan itu, kawan mr papa terkena buatan orang yang tujuannya cuma satu..menggagalkan beliau dalam cubaan terus meletup di persada sukan..

Selepas itu, mr papa pun meminta agar kawannya itu bertanyakan tentang diri mr papa..memandangkan mr papa seringkali merasa sakit di bahagian keting (tempat operation) walaupun doktor mengatakan kecederaan itu telah pulih sepenuhnya..
dan inilah hasil pertanyaan kawan mr papa kepada pengamal perubatan itu:

MR A : Ko suka makan telur tak?? Telur separuh masak??
Mr Papa : haa..nape..kan hari tu balik kg pun aku makan telur...
Mr A : Bukan apa..yang tempat aku gi berubat tu cakap...yg duk makan telur tu bukan kau..
tapi penunggu kau...ada org buat kat kau..dah lama dah..dari dulu lagi...
Mr Papa : erkkk ...biar betul....
Mr A : tulah aku nak bawak kau gi sana sendiri..
Mr Papa : okay..nanti aku trun KL...

Selepas perbualan itu, mr papa pun ceritakan pada saya..hurmm kisahnya saya sukar nak percaya..tapi bila berkaitan dengan TELUR tu..buat saya confuse...sejak saya berkahwin ngan mr papa..memanglah mr papa penggemar telur..tapi takdelah sampai beria2 makan..tapi semenjak dua menjak ni memang mr papa kuat "melantak" telur...sampai sanggup gi beli berpuluh2 biji..dan habis dalam masa yang singkat....hurmmm...boleh ke kita percaya???
Bimbang plak jadi syirik kalau percaya benda2 gini kan...tapi ada lagi situasi2 yang agak pelik lahhh...susah kan nak percaya???
nauzubillah...

cerita mistik by,

14 memo menunggu dibaca:

Azure said...

ala..takutnya..

ermm..kalau berusaha tak salah kut. tp kena la pegi jumpa yg betul2 amalkan perubatan islam

Naddiea said...

sone,lain macam pulak bunyinyer bile mizan buleh perabis teluq banyak2 sekali harung.takut la pulak mendengornyer.apa2 pun pi la berubat tgk.kadang kita x tau apa yg x kena kat kita ni.pi check okay..take care.

SYAbAR said...

Berikhtiar untuk berubat itu baik, tp jgn sampai kita terpesong akidah sudah la dik.

Seseorang isteri mempunyai instinct yang kuat terhadap sesuatu perubahan pada suaminya.....

@e_da said...

uishh mcm2 citer ek kak su.. cubala berubat dulu.. kita berusaha...

TiNiE said...

betul kata kakmin..
ikhtiar jer sone...jgn percaya bulat2..hmmmm

Mutiara_Lezz said...

Pelik tapi Benar Sue....

Cuba la ikhtiar cara Islamic k...

Bomoh2 ni..takut terjerumus kepada syirik lak nanti...apa-apa pun kita perlu berusaha dan tawakal kepada Allah yer....

MariaFaizal said...

Nak ckp x percaya pun salah, nak 100% percaya pun serba-salah jugak :(

Akak cuma berdu'a agar Sue, Mizan & anak2 selamat sentiasa, dijauhkan dari perkara x baik. Sentiasa dimurahkan rezeki & dilindungi.Ameen...

Disebabkan Mizan dikenali, Sue & Mizan kena juga ambik langkah berjaga-jaga. Dapatkan nasihat org2 tua yg tinggi ilmu agama dik. Risau jugak dik bila baca this N3.

Diamilikku said...

Azure : heheheh..takut jugak..tapi skrg dah jadi bahan lawak...mr papa asyik duk buat lawak jer benda alah ni..

Nadia : insya allah...takde apa2 lah..dan sedang berusaha jugak untuk berubat..thanx buddy...muahhhh

Kak Syabar : Ayat last tu agree sesangat kak...dan itulah ayat yg selalu su kata kat mizan..instinct isteri nih kuat.....ooooo...heheheheh

Eida n Kak Tini : Insya Allah..semua akan okay...dalam usaha nak berubat nih...

KCM : tu lah..sue ngan mizan duk cakap benda nih lah..takut SYIRIK jer...

Kak Maria : Thanx sis..insya allah..kami sedang berusaha untuk kebaikan seluruh ahli keluarga...alhamdulillah...dapat jugak tahu sebelum menjadi bertambah mudharat..thanx for your doa sis...moga kami terus diberi kekuatan oleh Allah....

Baby Lyana said...

Sone

Gi je jumpa 2-3 orang tgk betul ke tak.. sebab bab makan telur byk2 tu agak pelik..and benda2 mistik ni memang suka mkn telur... ini based on pengalaman la..akak pun x percaya. tp bila dah kena kat family sendiri.. then, betullah..tapi apa2pun, kita percaya yang Allah Maha Berkuasa dan Mengetahui segala..

Ibu Aunis said...

kalo tak percaya, mmg benda ni wujud. Cuma kena tgk dr mana sumber ini dtg, adakah dia pengamal agama yg baik. Kalo setakat ting tong jer..die pun bolehbuat kat org..

Satu bahayanye kadang2 benda ni boleh timbulkan salah sangka kite pada org lain. Apapun berdoa dan bergtung hanya padaNya. Bukan pada hambaNya. Harap2 pengamal perubatan tu dikalangan org2 yg tinggi agamanya.

Doakan yg terbaik buat ko and family.insyaAllah

Diamilikku said...

Kak Shaf : YUp..when it comes to telur tu yang buat sone jadi hurmmm betul lah kot ehkkkk...takpelah..apa2 pun kita kena usaha dulu kan..

Farr : Hurmm..insya allah..orgnya berpegang pada ajaran Islam..bak kata kawan Mizan...pakcik tu cakap..saya mintak dari Allah untuk sembuhkan awak..apa2 pun semua nya ketentuan Allah..bukan dari diri saya...dan dia menggunakan ayat2 quran...bukan jampi serapah...

sabrosa said...

come on2!!!olimpik 2010..nantikan come back!!!hehehe..p berubat cepat2...tolong tanya sama pasaipa achik ni dok kuruih ja..xgemuk2..mkn dah banyak dah...hee

Anonymous said...

erk..kena g check nie..mana la tau..zaman skang nie makin berleluasa benda2 mcm tu....huhu..

Diamilikku said...

achik : olimpik 2012 la...mana ada 2010..aparaaaa.....achik bela jin..jin tu yang duk makan..hahahahahahah..

Hani : insya allah...nak berubat lah nanti

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin