Monday, June 7, 2010

Berehat sebentar dengan Kit Kat


Entry ni pasal hari sabtu lepas..kan ke mr papa takde kan gi terengganu..
balik je hantar mr papa kat airport saya tgk aisy tido..tu yg sempat buat entry alesha antar mr papa..alesha pulak duk layan adamaya ngan my lil sis..(ayang dia) dalam bilik..
so a bit relax la jugak..
lepas tu aisy bangun..dah mula le sibuk2 sikit..
masuk dapur buat sup ayam + carrot + kentang...
nak suapkan budak2 makan...
mula2 suap aisy dulu...semangkuk abis...
pastu turn kakak...sambil2 layan main sambil suap...semangkuk besar habis..
(alesha memang sangat suka sup)...
dah habis suap tgk pampers aisy berisi..
so bawak gi toilet..terus cuci n mandikan..
lepas tu awang kecik tu dah mula tenyeh2 mata..
confirm dah ngantuk..bancuh susu..terus tidokan..sekejap je...zzzzzzzzzzz..
kuar gi dapur basuh kain walker aisy..jemur..
then bancuh susu kakak..bawak kakak masuk bilik..
ulit2 sikit2..main2 rambut n tangan...
tak lama lepas tu...kakak pun zzzzzzzzzzzz...hurmmm..
senang....lega ummi..leh berehat sebentar dengan kit kat..

saya tak tau nape..everytime tgk anak2 tido rasa syahdu je..
sayu je hati ni..
syukur ya allah..kerna memberikan aku kesempatan dan peluang..
untuk merasai nikmat menjadi isteri dan ibu...
kau panjangkanlah rahmat Mu ini ya Allah..agar aku dapat melihat mereka membesar menjadi insan2 yang berguna dan beramal soleh...

Aminn..

9 memo menunggu dibaca:

mama_iris said...

busy nya kakak sy nih......waa rajin nya hapdet time weekend....nurul mls tol nak bukak laptop kalo sabtu ahad....

Diamilikku said...

mama iris : huhuhu...auto publish lorrr..akak mana sempat nak bukak jugak...

Yan said...

anak2 tak byk ragam senang ler ati..
Qis kitepun ade ms payah nak ditidokn.. ade ms.. kite biarkan dia tgk tv jek dah leh lena..

iEtaFAkyR@ said...

senangnya nk tidoq kan anak2 hang...ni turun mak depa la ni suka tdoq eh? :D kalo anak2 aku.... kdg2 boleh bergaduh nk suh tidoq sone. last2 aku pasrah biar jer depa main sampai mata nk tertutup. hehehehee... janji jgn nangis jer!

Orked said...

senang nak buat keje ni kan kalu budak2 tdo..

anak saya lak, kalu kakak tdo adik bjaga..kalu adik jaga kakak tdo..

Diamilikku said...

Yan : nanti qis dah ada adik tgk pulak feelnya...biasanya susah nak suh kakak tido...time adik tido time tu lah dia nak manja2..

Ieta : aku dari dulu mengamalkan sistem paksaan tido...hahahahha...aisy ngan alesha suka melawan mata..tapi aku suka lawan balik bagi depa dua2 tidoq..sebab tu kalau tidoq siang hanya aku ja yang berjaya...kalau mak ayah aku..kalau mizan..kalau pengasuh..semua confirm cakap..payah nak tidoq siang..

Orked : dulu alesha camtu jugak..tapi skrg ni..bila kita bancuh susu..ajak masuk bilik..confirm dia akan tido

aramis2177 said...

sone:
kak farah pun suka tgk muka bdk2/baby kalau depa tiduq!rasa cam tenang ja depa tiduq!xdak masalah kan...i wish i could sleep like them! haih...ni tiduq pun xlena duk tingat byk gheja lg nak buat! huhuhh

ann @ hatiberbunga said...

senangnya the kids mood baik.. ann semalam, sgt puas bersilat seharian ngan my kids. sorg tido, sorg jaga. sorg lagi tido, yg tido td, dah jaga balik. hahaha..!!
akibatnya, nk publish 1 entry kt blog pun, amik masa smpai 2 jam. hahaha..

Diamilikku said...

kak farah : kannn...kita nak lena haiiii la susah..amnesia gitu..

Ann : haa semalam pun puas jugak bersilat..alesha buat perangai pulak..jenuhsss

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin