Saturday, June 12, 2010

Dear Papa...Kisah Sejam Perjalanan.....


Ni lah wajah2 putera puteri saya sewaktu perjalanan balik ke alor setar..
mr papa kan ke pegi Melaka..so sudahnya kami bertiga je lah meneruskan perjalanan...
di awal perjalanan alesha sedikit meragam ... ye lah..papa tak naik sekali..
pastu member duk teruja nak naik bas ngan papa..sekali saya suh masuk kete..
sebab nak gerak dah..bukan apa..aisy dah ngantuk..so saya tak nak dia meragam2...
nanti susah nak drive..dah le perjalanan sejam kann...jenuh saya sorang2 nanti..
masuk kete alesha merengek...aisy pun dah mula merengek..
yg saya pulun duk pujuk...alesha diam la sayang..nanti ummi bawak tunjuk lampu2 kay...
pastu okay ahh...diam sekejap..tapi adik pula duk merengek..
tak sempat saya pujuk..alesha dah pujuk dulu..

"aisy iyam..nak tgk ampu dak?..nak tgk aisy iyam k"..
"ummi aisy nk tgk ampu.."

Sangat sweet okay..kakak memujuk adik..lepas tu dah lalu tempat2 lampu..
asyik lah dua2 nih melayan lampu...sampaikan aisy tertido...
bila aisy dah tido..saya pujuk alesha pula suh tido..
tapi berkeras tahan mata tak mo tido..dia duk main kat seat belakang..
tapi tak lama le..lepas tu saya noticed senyap sunyi je..tgk2 belakang dah zzzzzzzzzz...
lega la saya memandu dalam keadaan tenang...
tapi ketenangan tu tak lama sebabnya lampu signal minyak dah berkelip2...
menandakan minyak dah kosong...so gamble je drive..sampailah ke bandar darulaman...
terus kuar highway..singgah petrol pump isi minyak...

masa ni lah saya snap pic bebudak nih...sian tgk tido dalam kete...
sampai ke rumah terus lena tak sedar..sorang2 la saya mengangkat masuk bilik...
dah takde sape kat umah abah..semua gi masjid...dah siap angkat bebudak..
angkat barang2 pulak...
lepas tu layan tv jap...bola asouth africa vs mexico..
tak lama pun sebab saya boring...so terus tutup layan FB...
kul 11.30 mlm baru semua org balik...bancuh susu kat both kiddo..saya pun tido...
sampai ke kul 6.30 baru lah dua2 permata hati saya nih bangun...fuhh...

selesai sudah malam pertama tanpa papa...

3 memo menunggu dibaca:

aramis2177 said...

citer sone ni mengingatkan kak farah zaman2 masa abg cd duk sini, kak farah still kat mesia....cam tu laa...drive pi mn2 pun sesorg ngn anak2 jaaa..syahdu rasa kan!!!!

MariaFaizal said...

bila auntie boleh dpt hug+kiss baby Alesha again...plus auntie belum berkesempatan nak tengok baby Aisy lagi.. :(

be strong Sue, walaupun rasa syahdu tengok babies..but you know Mizan will back soon. I m sure he misses your babies (and YOU) so dearestly too! :)

Diamilikku said...

Kak farah : kan...kak farah dah lalui dulu...sone nih baru nak rasa..hehehhe..

Kak Maria : hurm..nanti insya allah bulan 7 kami ke shah alam..ada wedding invitation kat taman islam..boleh bawak aisy bagi kak maria jumpa ehhh....

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin