Friday, June 11, 2010

He's Leaving On A Jet Plane


Malam ini..kami akan berpisah lagi..
berpisah entah untuk kali yang berapa ratus kali semenjak penyatuan dua hati..
dan semenjak jiwa bersatu...saya sepatutnya perlu sentiasa bersedia kan..
memilih untuk menjadi isteri kepada seorang atlit kebangsaan sepatutnya telah mematangkan saya...tapi tak tahu kenapa..
setiap kali ingin berdepan dengan saat perpisahan..emosi saya tidak dapat dikawal..
minda saya telah hilang titik fokus..dan jiwa saya tak semena2 menjadi kacau..
saya benci semua ni..saya ingin sangat2 menjadi isteri yang tenang..yang merelakan pemergian suami untuk tugasan penting..tapi saya tak pasti kenapa saya tidak dapat melakukannya dengan mudah..huhuhu..saya lemah..
saya tidak mampu..dan semua ini berpunca dari perkahwinan saya dan dia..
dulu saya seorang yang tabah dan sukar menitiskan air mata..
tapi selepas dilimpahi dengan kasih sayang dan cinta ikhlas yang terus memekar harum..
saya menjadi lemah selemah2nya...
hurmm..pergi sedih..pergi sayu..pergi jauh2...saya tidak mahu rasa itu...Saya penuhi hari2 sebelum pemergian hubby bersama2...kemana sahaja kami berdua..
dan saya juga menemani hubby saat taklimat terakhir kepada atlit dan kontinjen olahraga perlis...hurmm..mr papa kesayangan saya akan ke melaka..
bersama2 atlit2 yang bakal mengibarkan bendera negeri Perlis di pentas Sukan Malaysia yang berlangsung di Melaka...malam ini insya allah mereka akan berangkat dengan satu semangat dan impian untuk menyumbangkan pingat buat negeri yang terkecil di Malaysia ini..meskipun jumlah atlit tidak ramai..saya tetap mendoakan kejayaan buat mereka semua terutama 4 atlit yang dilatih oleh mr papa...
Wan, Rafizan, York dan Rizal...buktikan ye...
semoga berjaya hendaknya...
sayu hati saya saat mendengar taklimat mr papa..
berkobar2 semangatnya nak berkongsi pengalaman dan kejayaan..
insya allah sayang..setiap niat baik akan allah balas suatu hari nanti kan...
he will be in Melaka for 5 days...then dari melaka..mr papa akna terus bergerak ke Penang...dan kami akan bertemu di sana..untuk Kejohanan Sukan Antara Kakitangan Universiti-universiti Malaysia (SUKUM) kali ke 35...dan masa inilah dugaan terbesar buat saya..meninggalkan dua putera dan puteri kesayangan sendirian..
tanpa ummi dan papa...saya perlu bersedia..tapi saya tau saya tidak berdaya...

Doakan saya !

5 memo menunggu dibaca:

zue @ annaleeya said...

jgn sedih2 su... takmo sayu2 gitu... mr papa pergi atas tuntutan tugas... yg penting su doakan kejayaan beliau dan team perlis okey... take care...!

Aleeya said...

bizinye memasing..takpe..kita bekeje kerana Allah ..insyaAllah..semuanya akan baik2 saja dan Allah akan lindungi seluruh kuarga sue...amen..

mama_iris said...

adoyaiii....baru nak gelak kan..tapi terus jatuh sayu and sian kat akak....tapi takpe.....demi negara yg tercinta,ku curahkan bakti penuh setia....huhu...mcm lagu jeee...

Diamilikku said...

Kak Zue : heheheh...sedih la jugak kan sikit2...dah biasa ada hubby..bila takde rasa mcm tak lengkap...

Aleeya : hurmm..sian anak2 kan..harap2 diorang faham lah hendaknya..

Nurul : ko memang suka gelakkan akak kan..hehehehhe...esok datang lagi yer..ada tag menanti

fham5579 said...

sone..sedih lak aku..dgn hb ada gk penah bpisah tp tu pn x penah lebih dr 2 mlm tu pun sedih x sangga...mcm nk pi sebulan..dgn anak2 x penah kecuali masa msk spital tu ja dlu...xtau la pasni kalau kena outstation gumanala...sob2

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin