Saturday, June 12, 2010

Sesi Dialog.....


Semalam saya balik umah abah kan...tapi terlupa sesuatu yang penting..
yang memang saya kena amik jugak2..tak boleh tidak..
so pagi tadi..siap2 alesha..mandikan aisy...pastu tinggalkan aisy kat mak tok..
saya berdua ngan alesha balik umah perlis nak amik barang yang tertinggal...
Sepanjang jalan..macam2 dialog yang keluar dari mulut puteri kecil nih..
tambah2 bila nampak bas...terus tanya mana papa..

** Ummi tu bas papa kan..papa ada dak?**
**Nak pi papa boleh ummi..nak pi papa**
**Nak ikut ummi pi work boleh?? kakak nak jumpa papa**
Pendek kata...sepanjang perjalanan..mulut budak kecik ni tak henti2 duk sebut papa papa papa...
adoyai...susah tul lah ummi macam nih...
Tapi half way duk bersembang2 dengan saya..duk manja2..duk kiss2..suk big hug..duk nyanyi2 lagu i love you you love me...lagu twinkle2 little star..lepas tu terus lali...then zzzzzzzzzzz...
Lega hati saya...baru dapat memandu ngan tenang..
lagi alesha duk tanya papa..lagi lah saya rindu kat mr papa...
huhuhuhu
Tapi walaupun tidur..tangan tetap duk genggam tangan saya..
tak nak lepas langsung...bila saya tarik je tangan..dia bunyi...
merengek..so saya biarkan je lah dia pegang..
dan saya terus memandu dengan sebelah tangan..mujur lah spider blue tu kete auto kannn..
senang banyak saya....
sampai kat umah perlis..saya kemas2 barang yang nak diambil..
lepas tu bagi alesha minum air..
masa nak gerak keluar tu alesha jumpa getah rambut sepeket..
terus dia mintak saya ikatkan rambut dia..

**Ummi ikat rambut kakak boleh..kakak nak pi jumpa papa**..

adoiiii...tak tahan tul lahhh
So memandangkan saya baru je layan citer Lagenda Budak Setan...dengan Karate Kid..
so saya pun buatlah tocang banyak2 tu kat alesha..surprisingly alesha duk diam je..biar je saya main rambut dia..
selalu alesha cukup susah nak bagi orang pegang rambut..tapi kali ni ntahlah..
pastu sekali lagi mengjutkan saya..bila alesha siap posing senyum masa saya nak snap pic...
memang excited sungguh nak nampak cantik sebab nak jumpa papa kannn..
she's really2 anak2 papa tau..kalau tanya alesha anak ummi ke anak papa..
cepat je jawab..anak papa...pastu bila tanya sape anak ummi..lagi cepat dia jawab aisy anak ummi...tapi siang je lah anak papa...malam confirm anak ummi..
nak tido semua cari ummi..nak pegang tangan ummi...
hehehhehehe...lepas dah siap2 semua..kunci pintu..then saya gerak balik kedah semula..
masa otw tu terasa sayu je bila alesha duk sebut papa papa papa lagi..
so saya pun decide nak bawak alesha gi main2 kat tesco jap..
biar dia lupakan kesayuan rindukan papa...

Dapat main dua tiga round..pastu saya bawak masuk beli air ngan coklat..
terus balik umah abah..sampai je umah alesha mintak susu..nak tido...
tapi takdenye dia tido...sebab saya nak kuar lagi ngan achik gi bengkel kete..
so dia pun ikut sekali..balik bengkel tu baru dia tido...


**Kisah sedih masa otw balik bengkel..alesha cakap phone ngan papa sambil nangis2...menitik2 air mata nangis...rindukan papa**....
adoila baru sehari nih..saya tak boleh nak control emosi dah..bukan sebab saya..
sebab tak tahan tgk alesha yang kerinduan...huhuhuh...help!!!!!!!!!!


3 memo menunggu dibaca:

Cik Jah said...

aku pun kadang jd centu. ingat makin lama kawin makin ok la kalau laki outstion tp dak jugak hahahaha.....anak x emo pun mama mmg emo tambah la anak emo..haihhh...

Ummul Jannah said...

tiba2 rasa sayu lakk..hehe

Diamilikku said...

Cik Jah : sebab makin selalu la kot duk rasa mcm tu kan..hehheheh....emosi lelebih plak...

NurHaida : sayu2 manja je namanya...hehehhehe

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin