Sunday, June 13, 2010

Finally she got it....


Puteri sulung tersenyum kegirangan...
basikal idaman kini hak milik berkekalan..
buat ayang dan owan..sekalung penghargaan...
alesha kini bermain penuh kegembiraan....

Negeri kedah jelapang padi..
hijau kuning tersemat dihati...
lantaran itu basikal yang dibeli..
mengekalkan warna kemegahan negeri...

Aisy juga beriak suka..
basikal kakak kini miliknya...
hijau kuning teras warnanya...
bolehlah bermain bersama berdua...

sayu menyinggah di dasar hati..
hendak meninggalkan putera dan puteri..
apakan daya demi rezeki..
ummi dan papa akan segera kembali...

Tepuk tangan tanda gembira...
basikal dipandu sini dan sana...
wahai anakku teruslah ceria..
agar ummi tenang di sana..


Semalam tido berpelukan dengan alesha...aisy sudah ketiduran saat ummi sampai..so aisy ditinggalkan...pagi ni alesha kembali berdrama...

"ummi..kakak nak ikut ummi boleh..kakak pun nak work.."

nak menitik air mata masa dengarkan ayat complete dari alesha..terharu..sebak dan sayu...memang petah sungguh budak nih sekarang...semalam mama dia bgtau..masa saya call..dia jerit2 nak gi ummi nak gi ummi..lepas tu dia letak gagang phone (telefon rumah telekom) kat lantai..pastu nak masukkan kaki dia dalam gagang sebab nak pegi kat ummi...OMG...i'm so touched..memang sebak rasa tau bila dengar citer tu..lepas tu bila kita suruh dia lakonkan balik..dia buat..sambil gelak2 sweet dia tu....owwhh my...she's so adorable...rasa sayang nak tinggal alesha..sebab dia dah besar dan faham...macam aisy takpe sangat..sebab kecik2 mcm dia tak berapa terasa (walau hakikatnya terasa jugak)..tapi kakak lain mcm sket..tiap2 kali caall papa..mesti tangan tenyeh2 mata..mulut sebek..nangis sendu...aduh laaa...hati ummi mana yang dapat tahan tgk anak mcm tu..

10 memo menunggu dibaca:

iEtaFAkyR@ said...

hhhmmm... "hang in there kid" itu ja yg mampu aku doa. sama la ngan anak2 aku. aduiiihhhhh! rasa nk luruh jantung kan bila depa wat muka sayu n drama2 ikhlas begitu. sabar beb!

Lily@MamaZaraZareef said...

bestnye tgk 2 beradik ni main basikal same2. basikal alesha tu nmpak cam besar. dah pandai kayuh ek die. Zara basikal kecik utk kanak2 tu pon tk reti kayuh lagi..hehehe

Lily@MamaZaraZareef said...

opsss..tertinggal nk komen. suke tgk rambut alesha yg ikal mayang tuh..cantiklah die ikat rambut..=D

sabrosa said...

one third okeh..nama i harus di mention sama..

Diamilikku said...

ieta : tu lah pasal...aku pun sayu sangat2...

lily : haah ..memang basikal besar yang ada roda empat..mula2 beli tak pandai kayuh..skrg dah boleh dah..rambut dia ikal mcm ayang dia..

Sabrosa : oowhhh ada ka?? tak tau plak ada one third nih...hehehhe

fham5579 said...

huh! kalau dh mantan writer ni ayat power..siap leh karang pantun bagai...syabas betey!...
sedih no nk pisah ngan anak2...xpa2 video call selalu lah...sapa jaga kalau hgpa dua2 outsttn?

Diamilikku said...

hanim : alahhh.spontan je nih..tak dak ritma apa pun..main belasah ja..hang pun boleh aiihh...hurmm..insya allah aku akan selalu call depa..buah hati aku dua orang tu..hehehheh...aku tinggal depa kat umah pengasuh...depa pun dah anggap anak2 aku mcm anak depa sendiri...

Ibu Aunis said...

sayu lah plak..huhu..mmg kan su, anak sulung ni lain skit kot..bkn sbb adik kecik lagi, tapi..tah..mmg camtulh aku pun. kadang2 tgk derang, aku menitis air mata tak semena. Sbb kenangkan nasib derang takde sape2 kat sni.

Diamilikku said...

Betul tu Far...aku pun selalu bergenang air mata...semalam ko bayangkan masa aku nak amik kat umah pengasuh..dia dah tido..so aku ingat nak tinggalkan..masa tu lah dia merengek2 (dalam tido) nak balik umah ummi...nak nangis aku tau

Diana said...

pandai tol cari ton kaler beskal sama dgn kete tolak tu...semangat hijau kuning! yeah!
sabar sone, mmg susah gak nak tinggai anak2 ni,,,aku pun takleh...hehehe

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin