Tuesday, June 8, 2010

Marilah Mengamalkan Cara Hidup Sihat


Amalan cara hidup sihat ni ada macam2 cara..
ada yang suka berenang..ada yang suka berjoging..ada yang suka braise walk..
ada yang suka berbasikal..ada yang bersenam robik..bersauna..beryoga..
masuk dancing class..so since saya bakal menyertai team unimap ke sukan staf antara universiti2 malaysia 16 jun hingga 26 jun ni..
maka saya telah memaksa diri saya untuk mengamalkan cara hidup sihat..
yang telah lama saya tinggalkan..
cara hidup sihat maksud saya di sini ialah mengeluarkan peluh..
agar badan saya semakin lansing dan menariks..ahaks...takde keje saya nih duk melalut kan..semalam petang saya trening netball..
pastu mr papa mai la tgk kan..dah habis game saya gi dinner terus ngan dia..
masa dinner dia cakap..malam ni papa ada frendly volleyball..
ya mr papa telah menceburi sukan baru iaitu volleyball..
so he will participate in athletics n volley ball..
saya pun cakap ok je..bawak alesha sama ehh malam ni..
sian dia asyik ditinggalkan..aisy jenis tido awal..so kesian pulak kalau nak bawak..
so kisahnya bawak la si kakak ni ke court..
sekali kakak pula excited duk mengamalkan gaya hidup sihat..
main bola..kejar2 bola sampai berpeluh2..
letih jugak la ummi nak melayan..
dah tu duk sibuk nak gi kat papa..
mesti dia duk musykil..nape papa tak duduk sekali ngan ummi..
selalu sikit nye payah nak berenggang kan..ni duk jauh2 plak..
hehhehehe...tapi bila saya suh alesha gi kat papa..
dia boleh jawab...takut bola..
gile siyes..saya pun takut..diorang main bola tampar sangat kuat..
kira bola kalau melantun kena kita memang boleh mereng ahhh..sangat power rangers...

sempat la snap sekeping dua gambar mr papa ber warm up sebelum game..
dari jauh je..diorang nih warm up pun bola laju nak mampus..
memang boleh koma lah kalau kena bole tuh...
spike pun gile laju n tajam..
dah boring2 amik gambar org..saya amik plak gambar saya nga princess..

Princess muka ngantuk dan letih...
tak habis2 duk ajak balik..
ummi jom balik..ummi ajak papa balik..
ummi nak nenen..ummi nak tido...haishhhhh...
sangat cara hidup tidak sihat..bawak anak keluar sampai hampir midnite...
sila jgn contohi saya ye..
(tapi ni lah masa berkualiti saya ngan anak..aisy tak masuk..sebab dia tido awal)..
huhuhu..salah ke??

6 memo menunggu dibaca:

fham5579 said...

pasaipa salah plak? x salah aih..hgpa pi bersukan kan...amboi mentang2 anak athelete anak pun dh ada bau2 bacang nk jd athelete...xpa aisy bb g...pasni train dia plak...kot kalah papa...ni aksi 'summersot' (maero attack) betui ka x eja ada x?

Yan said...

budak2 klu dah boring... macam2la helah dia..
samela qispun..time kite sibok kat kedai.. time tula dia nak susula ape la.. hehe

aramis2177 said...

hehee..baguih2...amalkan gaya hidup sihat..jgn cam kakfarah kat sini...xberpeluh pun! haih....
sone...once a while xpa kut..bw anak kuar malam2....huhuhu....as long as dpt quality time together2 kan!!!

Ummul Jannah said...

leh wakil m'sia lak dlm volleyball hehe.. mane tahu da rezeki lebey nt..

iEtaFAkyR@ said...

elok la dedahkan anak2 dgn cara idup sihat ni. tp kalo dpt balik cepat skit lg ok sbbnya bebudak ni tau la kdg2 tu ngantuk tp kdg2 tu boring kalo setempat lama2. sian gak dia.... but since this is the only quality schedule yg ada utk bersama, layankan jer la beb! janji happy.... hihiihihi

Yan said...

salam...
nak tgl pesan..
ade tag kt blog kite

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin