Wednesday, April 21, 2010

atlit to be

Ini budak tecik aaaa..manyak ikut papa oo...
sangat suka melasak...sangat suka sukan2...main2 bola lagi dia punya fevelet oooo...
gua manyak runsing lo...hehehhe..
ni lah aksi2 alesha masa ikut papa gi training kat stadium...
gambar atas tu duk pulun tiru budak2 bola perlis buat warm up...stretching sume..sampai dia pun terbaring2 follow depa buat...bersungguh2 tau...pastu sibuk nak pi amik bola budak2 tu..
dia pun sibuk nak tendang jugak..sampaikan ada budak2 bola kena marah dengan coach sebab duk pulun layan alesha..hahahaha...
Hurmm..kalau ditakdirkan minah tecit ni minat bersukan..
saya tak nak halang...dah darah keturunan mcm tu kan...
cuma saya tetap mengharapkan alesha tak abaikan pelajaran...
yg tu je jaminan untuk kesenangan hidup di masa hadapan...

owhh ya..minah tecit nih dah pandai bercakap tau...saya sangat suka dengar ayat2 dia..
yang tak lengkap tapi sangat cute...ada sekali tu papa dia buat2 nangis konon sakit aaah..
ingat anak nak simpati lah kan..sekali anak letak dua2 jari telunjuk kat pipi pastu ejek2 papa nangis..."papa tame tame..dah big2 pun tai"...- papa shame2 dah big2 pun cry..
sangat cute okay..geram saya dengar..gelak besar saya ngan hubby...
lepas tu time saya duk syok2 tgk adamaya..pastu slot terhenti sebab masuk waktu maghrib...
alesha terus letak jari kat bibir dia..."syhhh syhh ummi..tatak nak pay (pray)..." lepas tu mula lah aksi dia sujud rukuk suka hati dia...last sekali angkat tangan...mulut kumat kamit apa di baca tak tau..pastu sapu muka...kelakar sangat okay..tapi apa2 pun saya bersyukur sebab alesha dah ada kesedaran untuk solat...sebagai ganjaran..semalam saya gi cari telekung budak2 untuk dia..selalu duk sibuk nak telekung saya kan...so saya belikan saiz dia..biar dia belajar main2 dulu...semoga membesarlah alesha sebagai anak yang solehah....aminnnn.

7 memo menunggu dibaca:

marinahunny said...

so sweet la alesha..rasa2 nya besar nt ikut mr papa jg ni..

Yaya said...

wah best2 ikot jejak papa ye lesha, psstttttttt lesha ..auntie pun atlit gak dulu tau..hahaha nak bitau gak turr hehe

Zue AnnaLeeya said...

biarla su klu dah minat alesha ke situ... mane tau bulih jd atlit terkenal satu ari nanti... like father like dotter... hehe...

Diamilikku said...

Marina : rasa2 mcm tu jugak...hehehhehe


Aleeya : hehhehe...ye lah tu puan yaya...

Zue : amin...biar terkenal pelajaran tetap yang utama kan kak

aramis2177 said...

so sweettt!! xpa laa sone bg dia ikut papa dia....femessss umi nanti...! hehehhe.....alesha dh pandai cakap ehh...tomei aaa!

Diamilikku said...

kak farah..umi tak larat dah nak menumpang glamer .. ummi nak glemer cara ummi sendiri buleh tak??

iEtaFAkyR@ said...

wah! semangat nih si dara kecik.. bagusss22!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin