Thursday, April 1, 2010

Happy?? Sedih ?? Sayu ?? All in One

Bercampur baur....itulah perasaan saya kini...
Tipu la kalau saya tak happy...
sape tak happy beb...bangga lagi ada...
walaupun dunia kewartawanan telah saya tinggalkan sejak 2 thn 3 bulan yg lalu..
Tapi "keindahan" dan "keseronokan" bergelar wartawan tak pernah luput dari ingatan..
Sungguh saya jeles bila melihat byline kawan2 di dalam akhbar...
saya juga jeles melihat keakraban dan kemesraan ex rakan2 wartawan yang saya tinggalkan..
sedang saya nun jauh di utara tanah air..merindui gelak tawa mereka..
Tambah sedih bila melihat gambar2 di FB...kengkadang rasa mcm nak kembali ke dunia itu..
Tapi..dunia kita berbeza...saya di sini memikul tanggungjawab yang berbeza tapi hampir sama..
Tapi hari ni rasa sedih..rasa jeles itu sedikit terubat tatkala melihat naskhah Berita Harian..
Terpampang satu page di ruangan Varsiti, hasil penulisan saya...
Alhamdulillah...mereka mengiktiraf hasil kerja saya..sungguh saya tak pernah mengharapkan diberi byline..
saya cuma menjalankan tugas dan tanggungjawab selaku Pegawai Media..
Tapi itulah yang kita katakan rezeki..
apabila kita ikhlas bekerja..ganjaran itu akan datang dengan sendirinya...
Alhamdulillah
Saya zoomkan sikit...hehehhe...clearkan nama saya...
supaya yang tak nampak akan nampak...hehehehhe...gila poyos kan..
lantak ahhh...blog saya kannn...
Dan lebih membanggakan saya apabila menerima kiriman sms dari wartawan BH...yang menyatakan senang bekerja dengan saya..mudah memberikan kerjasama..story tak perlu diubah...hahahaha..bangga gilos wa cakap lu..nampaknya skill masih tak hilang..
perlukah menjadi wartawan semula???
no no no....rasanya tak kot...dah adapt dengan persekitaran di sini...
insya allah...terus kekal di sini je..
Tq kak Rosniza...sebab siarkan story Woodball ni...

9 memo menunggu dibaca:

Zue AnnaLeeya said...

wahhhh.... akak tmpang gembira erk... tentu su sonot sgt bila hasil keje su seme dpt baca kan???
tahniah dr akak dan smoga trus bersemangat utk menulis yer...

Anonymous said...

wah sonoknye diaa... hihi... nama pun bekas wartawan. mesti la skill tu takkan ilang sampai bebila kan... :)

SYAbAR said...

tahniah dik!!!! berbisa lagi skil kewartawanan tu.

Lepas ni akak tunggu nak ucap tahniah berganda 2 minggu dr sekarang untuk kejayan `BIARLAH RAHSIA'... kan

AZALINA ABDU RAHAMAN said...

terbaca part yg hang zoom tu..perkataan trend mmg ada lam malay ka.
aku tya ja psl aku mmg fail bab2 karangan dan ayat2 ni

Diamilikku said...

Zue : tq akak...huhuhu..terharu nih....insya allah..lepas nih akan kembali aktif...

Manja : takde jugak lah manja..bila lama tinggal jadi blank..nak buat artikel nih pun kak su stress sebab takde idea...

Kak Min : belum start lagi nih..tunggu...bila start su announce ehhh...

Eza : actually takde..tapi bagi penulisan bercorak santai mcm nih penggunaan words yang mcm tu perlu untuk menggambarkan cerita..maka dibolehkan..hahaha..untuk penulisan berita tak boleh ahhh

mama_iris said...

ada skill wartawan rupanya kak su....baguss...kepujian nih...anyway,beg alesha dah sampai ke belum?

Diamilikku said...

Huda : dah sampai dah...huhuhu...baru semalam balik amik kat umah owan alesha..nanti kak su buat entry khas k...

iEtaFAkyR@ said...

wah! syiok222... sesekali hantar berita ke kwn2 lama untung2 depa publishkan, tulis la lagi yg menarik2 sure depa leh masukkan lagi. gud luck!

Sha@Mama TinaAzra said...

wah seronoknya!! Eh apa salahnya berbangga dengan hasil usaha dan daya kreativiti sendiri...

Takpelah sue.. kerja..walau apa pun..dimana pun asalkan halal dan ikhlas..ganjarannya sama disisi Allah kan...

Teruskan perjuangan menjadi ibu berkerjaya yang berjaya didunia kerja dan berjaya dirumah!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin