Friday, April 23, 2010

Toooolllllllllloooooong !!!!!!!!!!!!!

tolong apa yer...??
tolong sat bagi cadangan...kami nih duk plan nak beli umah...
nak beli umah yang baru ke umah 2nd hand tu masih ting tong...
semalam pi tgk umah 2nd hand dengan mr papa...umah teres kot kat taman ira..end lot..dah siap buat renovation...harga bleh tahan 230k...
tapi macam tak puas hati pulak...walaupun ada 4 bilik..
hurmmmm...porch memang luas...memanjang je...(mcm umah abah)...tapi kalau beli nih memang nak kena buat renovation balik...i nak design i you olsss...
tapi kan kawan2...sila bagi cadangan buleh..

Beli yg baru2 siap ke...beli yang dah penah org duduk tapi nak let go..

9 memo menunggu dibaca:

@e_da said...

camana nak komen ek kak sue.. sebenrnya kita kena timbang keuda2nya.. umah baru ni ok juga.. kita leh pilih design yg kita mahu dan kita yg mencorakan umah tu sepenuhny.. (totally kita decide)

Umah 2nd hand (kalau murah atau baik lg ok juga.. lg2 kalau dah ada yg dia renovate.. tp citarasa tuan umah lama la kan.. ada sikit penjimatan disitu.. kalau umah baru nak kena pikir lampu kipas wiring, paiping bagai.. maybe ada yg tak kena selera kena 2 kali keje kita gak tukar itu ini...

tp kalau pendapat ida.. kak sue beli yg totally baru kot.. freshh heheh just my idea...

SYAbAR said...

Apa kata tanya pandangan Bro Dj kita tu...., akak ni taste nak baru saja. hahaha

Anonymous said...

la ni tgk hang kerap update blog noh.. kalau aku la kan aku lebih suka rumah baru. rmh lama ni agak mahal then design outdated sikit la kan. dah la mahai hang kena pakai duit hang utk reno lagi. ikut hang la nak mcm mana

AZALINA ABDU RAHAMAN said...

sone, anonymous tu aku tau. tadi aku pi comment guna blog adik aku lupa nak sign in nama aku

marinahunny said...

yg baru puas hati skit sue pslnya bnda baru kan..kalu rmh 2nd hand ni kalu hrga murah tu ok la, tmbhan dh renovate skit tu pun ok jg tp itulah bkn citarasa kita, msti rs nk renovate jg skit kan..terpulang la..

saya lbh suka beli rmh baru :)

Lily@MamaZaraZareef said...

luas btol porch umah yg kak su tgk tuh..utk budak2 main mmg puas hatilaa..hihi

nway, klu sy, prefer umah baru kot. kalau umah 2nd, nak bagi cntik mmg kena touch up balik habis2an la..=p

Diamilikku said...

ooowhh thanx kawan2 for the comment...comment anda sangat membantu saya...trimas....saya akan list down n tunjuk kat hubby...tq tq tq

sabrosa said...

umah ni dak2 maktab pnah p tgk nk sewa..siap ley wat tuisyen sebab ada mcm opis kt depan tu..heheh..beli umah abru truih la umie..

Diamilikku said...

Acik : okay..tapi umah baru kat perlis tak banyak...kalau ada pun harga mahaiiiiiiiiiiiii gilosss...

Kak Min : bro kita tuh sebok...blog marhaen macam kita nih takdak masa dah dia nak masuk....huhuhuuh...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin