Thursday, April 22, 2010

permata hatiku

Saya dah selesai semua tugasan yang agak memenatkan..
dah habis dah exam..dah habis dah presentation (grup n individual) dan dah habis dah assignment....skrg boleh fokus tugasan harian dengan tenang...tapi nak dijadikan citer...
elok je habis semua saya rasa lemah sangat2...badan saya tak bermaya...
kebas separuh badan...dari pinggang sampai kaki...tapi saya gagahkan jugak masak sup ayam+sayur2 semalam..bukan apa...ptg semalam balik keje..alesha pulak demam..
badan tak panas sangat tapi suam2...hidung meleleh2 je..dah mula batuk sikit2...memang berjangkit dari adik ahh ni...bila dah masak sup..puas hati tgk alesha makan banyak...
"ummi nak eyet dgn tang..mamau ayam" - nak carrot ngan kentang..tak mau ayam..
itu je lah yang dimakannya..pastu hirup sup..bila panas2 rasa selesa lah kot...
lepas tu bagi ubat...terus mintak susu nak tido...lemah sangat2 tgk dia..
tgh malam bangun...merengek2...last2 tido atas badan ummi...
cepat sembuh ye sayang....

Aisy pulak as usual lah...mana mau duduk dah skrg...
port paling disukai dekat sofa tu lah..bangun berdiri lepas2 tangan..
haiyyaaa..manyak risau oo tgk..tapi takpe..anak lelaki kena berani mencuba..hehhe..
dah tujuh bulan dah usia aisy...makan semakin kuat...pagi biskut, tgh hari ngan malam bubur nasi...susu pun dah beralih ke botol besar dah...tak cukup 5oz..apa2 pun happy sebab tgk berat aisy dah 8kg...walaupun takde nampak debob2 macam kakak..tapi bila dukung memang terasa lah beratnya...lenguh tangan lah kiranya...hurmmm..cuma satu lah..aisy dah tujuh bulan..akaun sspn pun ummi tak bukak lagi...duit kakak dah banyak dah dalam akaun kakak..duit adik ummi dah transfer ke akaun owan..tunggu papa je lah gi bukak account...lepas tu owan dah boleh masukkan duit adik...belajar menabung dari kecik ye sayang..
besar nanti jgn jadi boros...

11 memo menunggu dibaca:

Yaya said...

ish geram tgk dua beradik neh, comel gilers, aisy dah 8kg yer..chubbynye..ok la tu, klo anak yaya Damia tu mkn mau..pe je mkn tapi bdn takmo gak chubby..menten gitu, nek pun sket jewww ..jenuh nak menchubby kan die, tiap2 ari bg telur aym kg sebijik then siap suh ratah cheese ari2 turrr,damia ske ratah cheese tu.. dah ratah tapi berat gitu gak..sket je nek...bubur nasi ke nasi biasa ke mmg sokmo makan tapi gitu gakkk ..ssh tol berat dia nak nek byk2

eh tepanjang lak komen ai hehehe

Lily@MamaZaraZareef said...

klu Zara nanak kentang..manjang nak ayaaaammmmm jek..ekekeke

nway, harap2 alesha dh sihat yek..aisy plak geram tgk die..bukan main eksited nk berdiri yek..bulan dpn mau dh jalan dh ni..=D

AZALINA ABDU RAHAMAN said...

awat la skrg ni dok dengaq cerita anak kwn2 demam, batuk, HMFD etc. anak aku pun dok kerap batuk juga tapi x la teruk sgt. temp dia pun kdg2 hampir mencecah 37.5 tapi aku ada spare ubat demam and mesti bg dia minum air masak byk2.

hang mmg ibu yang sgt prihatin masa depan.anak aku x buka2 lagi SSPN. dah la tu duit2 dia yg org dok bagi2 kdg2 terhutang juga aku ni bila malas mau tekan kat ATM.

Diamilikku said...

yaya : damia tu ikut awak ler..makan je smeua benda tapi badan duk sekerempeng jugak....alesha ikut saya..makan sikit pun akan cepat naik...hahahahah..genetik gittew...

Lily : harap2 gitulah..cepat sikit jalan lagi syok ummi n papa nak berjalan2....senang sket

Diamilikku said...

Eza : hahahhaha...sebab tu aku buh akaun ayah aku..sebab aku nih pun bukan boleh kira..tak cukup duit terguna satgi...jenuh...anak2 aku pun memang dah spare ubat semua...tapi aku tetap monitor jugak in case demam tinggi...so far okay lagi

fham5579 said...

sone..aku pn suka sgt kalau irfan mau makan banyak n samala kalau sup bykla makannya...tp anak aku x suka sayur tu aku geram..
aisy ni advance no..anak aku merangkak xleh g ni kan plak nk meniti cam aisy tu...jeles aku...aku ni dok harap dia cepat berdikari kan psl dia dh nk ada adik tp mcm agak lambat ja...manja terlebih...

Diamilikku said...

hanim : takpa sabaq banyak2...jgn pressure dia sangat...dia mestila nak manja2 ngan hang..sebab dia dah boleh rasa nak dapat adik...aisy nih sebab jeles ngan kakak..nak berkawan ngan kakak...tu yang aku rasa dia cepat...takpa gak..bila dia cepat..aku boleh pk no 3 plak

Naddiea said...

sone,rambut aleesha panjang nooo..mcm rambut harraz tp pok awang tu rambut lurus.si aisy plak x nampak lagi rambut cemana kan??lepas ni hang kena ligan la si aisy tu.tambah2 dia dh strt berdiri pasni berjalan pulak.

Diamilikku said...

nadd : alesha nak rambut panjang..tapi pantang nak bagi org sentuh/ikat rambut dia...puas la paksa tiap2 hari tau...alesha rambut ikal (straight atas curly bawah)..sangat cantik aku suka tgk ... aisy nih nampak gaya rambut mcm papa dia keras kejung

CRAZYBEAUTIFUL88 said...

alahai comelnyer dierr

Diamilikku said...

Tq kak rose...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin