Thursday, July 1, 2010

Half Way Enjoy

Kan ke saya tinggal anak2 lebih kurang 10 hari kan...
so hari sabtu 26 jun tu...sampai2 je umah memang anak2 jadi mangsa ahhh ...
kena gomol peluk cium semua cukup...
malam tu lepas rindu dendam tido berpelukan..
so the next day (ahad) plan nak bawak budak2 gi tgk movie..
ingat tu nak layan toy story 3...kitorang sampai Jitra Mall kul 12.15 tgh..
show ada kul 1.45ptg...so mr papa decide nak tunggu..
dalam hati duk rasa cuak jugak..sebab masa menunggu lama..knowing alesha yang memang suka membuat perangai kalau kena tunggu2...
tapi gamble je lah...sementara nak tunggu tu...
layan ahh kehendak dia yang macam2..
nak ice cream..nak choc..semua ummi beli..kononnya nak bagi dia enjoy tgk movie nanti...
tapi masuk je movie kul 1.45 tu..
member dah mula buat hal...
saya dah risau..nasib baik aisy tido...so duk layan jugak ahh dia..
sampai half way cerita lebih kurang kul 2.40pm tu..
dia dah mula duk bising2...nak baby nak baby..(watak dalam toy story tu)..
aduh laa...mcm mana baby tu nak kuar all the time..susah tul nak explain..
lepas tu mr papa bawak dia kuar...saya pun malas ahh nak tunggu..
terus bawak aisy kuar...so jadilah enjoy yang separuh jalan..
huhuhuu...ingatkan kakak dah cukup besar nak layan movie..
rupanya tak leh lagi la pulak...huhuhuu...

10 memo menunggu dibaca:

Zue AnnaLeeya said...

lama tu tggal anak... klu akak nak meroyan dah tu... tggal bapak dia takpe lagi... hahahah!!!!

@e_da said...

huh tak sanggup kan rasa nak outstation gitu... payah gak kan kak su.. ida pun plan nak bw mika tgk movie tp tak berani lg takut dia melalak dlm tu dah tak leh tgk sampai abis...

Diamilikku said...

kak Zue : su dua2 tak leh tinggal..bapak n anak...tapi bila tinggal anak kat pengasuh yang baik hati rasa tenang je jiwa...

Eida : try test tgk..hehhehehhe

Yaya said...

sue..masok la contest tu eyh..tgk byk je tudung sue tuh ehehhe

damia pon lom pnh bwk lagi tgk muvi..tnggu besor lagi sikit heheheh

iEtaFAkyR@ said...

hik hik hik...sian hang. anak aku masuk panggung masa citer upin. tu pun umur dh 3thn. pehtu madagascar & shrek. nmpk mcm dah faham la sbb dia mmg dh bleh tekun menonton. sila cuba di lain hari okeh.

ann @ hatiberbunga said...

huhu.. maybe sbb dia x biasa kot..
Asyraf, sampai skrg x bawak2 lagi masuk panggung. ntah bila la masa yg sesuai ye? hmm..

Naddiea said...

Sone,aku x tau la kalo kene tinggal anak2 aku kalo kene pi kursus.Selalunya kalo anak2 aku dok breastfeed lagi aku selalu mintak excuse.harap2 lepas habis pantang ni x de la aku kena pi kursus mana2.kalo x mmg nangeh la aku.

Diana said...

hehehe...aku tinggai nisa 2 mlm masa bersalin idlan pun nisa meraung tgh mlm "i want mama", papa dier citer...sian tol...papa takde sethn ok lak dier...

aku dah tau dah nisa surely takleh masuk panggung sbb dia boleh tgk katun yg jenis pendek2 tp byk citer, bukan movie...hehehe...ieta untung sungguh damia bleh masuk panggung

Diamilikku said...

Yaya : insya allah...tgh mencari menilik mana yang sesuai..hahahahha

Ieta : alesha boleh layan movie..but more to musical movie...so aku nak kena try lagi bila ada kartun + musical ala2 alvin the chipmunk...haishhh bila la pulak nih...

Ann : kita takkan tau masa yang sesuai..sebab tu kena try n error..hehehhe..tapi cubaan saya kali ni gagal jawabnya ..

Nadd : aku tak boleh nak excuse la...department aku tak ramai staf..so kalau kena pi memang kena ahh...

DD : sebab anak2 malam2 mesti nak tido ngan mama...alesha pun sama..dia rindu papa dia kalau tinggal lama2..tapi takde la teruk macam rindukan ummi..hehhehehe

mummy_ayu said...

lamanya gie outstation...
ala sian tgk toy story tak abis...kakak tak ready lagi ye nak tgk wayang..ayu dulu bawak ian pun bila dah 3 tahun..taku jadi cam nie

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin