Tuesday, July 27, 2010

Sebelum nak lena

Susah betul nak tidokan dua2 nih skrg...sebab si kakak suka nak menyibuk bila nak tidokan adik..jadi mata adik yang dah ngantuk pun jadi ala2 celik bila kakak duk sibuk tarik tangan semua..bila kita bagi adik minum susu...dan2 tu kakak pun nak susu..saya kalau dah plan nak tidokan aisy memang suka suasana yang gelap..sebab aisy kalau dalam cahaya memang tak boleh nak tido...so pintu semua tertutup rapat...bila dah tertutup rapat mulalah dialog2 dari alesha..

Alesha : ummi...nak nenen...
Me : Alesha nak nenen pi mintak kat papa k..papa kat luaq..
Alesha : ummi bukak pintu sat..
Me : kakak bukak la sendiri..kakak pandai dah kan..ummi nak bagi aisy tido..
Alesha : gewap...tatak atuttt...
Me : kakak nak takut apa..
Alesha : satgi hantu mai..amik tatak..aaa...tatak atut ummi..(dengan nada paling manja saya rasa)..
Me : ishhh takdak hantu aihhh..
Alesha : ada ummi...
Me : baca ayat kursi....dah ummi halau dah hantu pi bukak pintu cepat mintak nenen..
Alesha : tatak atit ummi..kaki atak atit..

Alasannnn kan....sebenarnya memang dia nak suh ummi dia pi jugak..
budak bertuah sungguh.....tapi bila dah tido tgklah gaya dan aksi...
terlentang tertiarap semua ada...awal2 je elok beriringan berdua...mai pagi esok..sorang kat timur sorang kat barat....(gambar dirakamkan pada dua hari yang berbeza ye...)


7 memo menunggu dibaca:

@>--ummi zahra--<@ said...

alahai..sweett nyer..boleh tahan lasak masing2 tu tido yer..

marinahunny said...

buasnye kakak tdo..hehehe

Mrs SM said...

so sweet la aleesha
ak klu nk bg depa tdoq kena dok tgh2.. pas tu tgn kena dua2 gerak serentak tepuk abg & adik...yg abg tu sja ja soh tepuk2.. nk manja jg...

Diana said...

hihihi...sama la dgn nisa ni, bab bg alasan paling terer la dia, sampai cikgu kat skolah pun pening..hahaha!kiut la dua beradik nih!

iEtaFAkyR@ said...

cumilsss tgk bebudak tido. mcm2 gaya ada kan. :D tp kalo tenung lama2 muka depa sgt sayu n rasa bertuahnya ada anak2 pengarang jantung nih...

Yan said...

same ngan qis tido sangat2 lasak.. since dia dalam hari lg. dah pandai bergolek2.. siap kene kepung ngan bantal...
si adik ni nampak elok skit.. takdela tergolek2 mcm kaklong dia..

mmg seksa nk tidokn dia skang.. kite yg lelap dlu..

AZALINA ABDU RAHAMAN said...

aku rasa irsa ada ala2 perangai alesha sikit...baca gelagat2 alesha teringat kat irsa. dah la dua2 style x mau senyum bila amik gambaq.
kdg2 kan toys irsa jatuh, dia dah hampir2 tunduk nak ambik tapi kalo nampak aku atau man yg lalu dia dan2 buat merap nangis2 suh ambik.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin