Friday, July 16, 2010

Melawat Orang Dalam Pantang

Masa balik kampung hari tu..kami sempat ke kuala terengganu...
membeli ubat untuk maa mr papa dan pada masa sama my mr papa nak uruskan hal2 berkaitan tanah2 yang dikurniakan oleh kerajaan negeri terengganu lepas dia menang sea games dulu...so dah alang2 ke kuala terengganu..
tak sah kalau tak singgah di seberang takir...melawat Mama kepada tripple H...
Kami sampai lebih kurang 3.30pm...baby hasya tgh tido..
ya allah...sangat cute okay baby hasha nih...
kecik comel jer...geram sungguh la rasa...
masa sampai ni aisy ketiduran...
so boleh la ummi memeluk hasya sepuas hati..
sebabnya once aisy dah jaga..terus celapak mai kat ummi..
tak bagi pegang baby lain..
sangat manja tau hero ummi ni...
Nampak dak keceriaan wajah mr papa duk pegang hasya..
hurmmmm dia memang sangat suka baby...
sebab tu dia nak anak ramai...hehehhehe..
(tapi skrg rehat dulu...mau settle study gue dulu)...
moga dimakbulkan hendaknya..tapi kalau dah rezeki..terima aje...
lalallalalala....
Alesha sampai2 je terus cargas...
mengorat anak2 teruna nadd...dia ni memang spesis suka budak2 lelaki..
walaupun kaki alesha tgh sakit..
owhh ya saya lupa nak bgtau...
hari kedua di Kg..kaki alesha di patuk ayam..menangis2 dia masa kena patuk tu..
saya pun gabra..terus melompat tarik n angkat dia masuk umah...
since that dah serik nak main kat compound..
duk dalam umah..tapi cari penyakit baru pulak..
terjun dari tangga umah atuk (lebih kurang 1 meter)...
terpelecok kaki..bengkak gile..
terhencot2 jalan...tapi bila time main..tak ingat sakit..cargasssssss....
Dari gambar di atas...
sila buat rumusan..siapa yang ngorat siapa??
selamba badak je alesha duk kayuh basikal dengan harraz duk kat belakang..
haishhh la...anak ummi ni...
lepas tu...disebabkan basikal tayar sudah senget..terus simpan..
hayyan pulak bawak kuar buku2 pasal animals..
duk layan lah diorang bertiga nih...tapi sekejap je..sebelum beralih ke acara kejar mengejar..
pening dibuatnya...tiga orang serupa 10 orang dah..
riuh rendah umah pak tuan syed khastudin...hahahahha

Aisy plak bangun tido cerah bijik mata...
pastu sibuk nak main macam big boy..
sabar ye dik...kasi boleh jalan tegap2 dulu..
selagi duk bertatih bangun jatuh...sila behave like a baby to ummi n papa k..
ummi tak mau la anak ummi ni cepat besar..hehehehhe...
kami gerak balik ke dungun sejam selepas tu...sejurus mr apai tiba..
tak sempat nak borak panjang ngan apai...
sebab destinasi lepas tu ke kuala berang pulak..amik barang dari kawan mr papa...

12 memo menunggu dibaca:

Lily@MamaZaraZareef said...

ooo..smpat melawat kak naddiea yek..lebat btol rambut si bby hasya tuh..mesti cumellll!!hihi

Diana said...

iiie ieee...kiutnya baby!lebat rambut tu!
sone, nak ramai rakyat mana bleh stop rest weh, mcm org lari la...hehehe..keep on pecut!hihihi
boy mmg kuat jeles kot, idlan pun nangis tarik2 tangan aku bila aku amik baby lain...hihihi

Diamilikku said...

lily : haah...tak sempat pun kena sempatkan jugak...best friends kan...gegeggegeg...kang dia merajuk...dah le nak jumpa pun susah...

DD : hurmm...takleh weh...kelas aku 5 semester je...nak completekan MBA..kang kalau aku preggy aku miss satu semester payah dah beb...takpe..last semester which is end of next year aku process...lalalalallala

iEtaFAkyR@ said...

wah! syioknya leh visit222... cumilss222 sume baby2 nih. si alesha tu nk tunjuk skil lompat jauh kat papa dia ler. injured skit, tp tetap star. hehehehee... sila belajar rajin2 tau. aku ni sdg menunggu2 nk pi register OUM, resah tunggu iklan tk kuar2! ada ke tak de ada ke tak de. tk mo la balik uitm! uhhuhuhuhu....

Diamilikku said...

ieta : aku peluang datang depan mata..harus ku grab...master UUM tapi kuliah buat kat dewan tepi bilik pejabat aku..so dekat sangat2...rasa ralat kalau tak masuk kelas wehhhh...tu yang pejam mata daftar jugak...

Naddiea said...

tu dia anak2 ku yg ramai itew.haa nampak sgt2 rambut hasya lebat sungguh.hayyan harraz mcm biasa la dok cargas satu umh.hihi...aleesha pun tumpang sekaki bertambah cargas la ank2 aku dua org tu..

owh hng amik MBA yer..bagus2..aku pun nk amik master gk tp tggu bb besaq sket.most probably amik kt uia gk kot dekat sket ngn umh.

ieta jom2 sambung study..tgh muda n rajin sket ni la nk blajaq lg pun kan..

iEtaFAkyR@ said...

wah! mmg sgt beruntung, wajib amik peluang kalo dh begitu. gud luck bebeh!! tp aku suka gak nak kena drive sorang2 ke KL masuk class. wah... tak sabar rasanya nih. weh, td tk nmpk pic entry nih, la baru nmpk lak. hihihihihi..... hampa laki bini sangat sesuai wat iklan parenting. bergaya dukung bby! :D

iEtaFAkyR@ said...

alamak terlepas : nadd aku sudah mula last year, tp ni nk continue balik agak lembab sbb aku cuti sempena dpt bby baru! ahahhahahaa... alasan sbb bby kecik lg kesian nk tinggai lama2 n stil BF n stok susu lak kurang n lain22222 lagi. ngada kan!!! **tet!! sila jgn tiru sifat buruk aku tau**

Diamilikku said...

nadd : jom jom jom..hang nak rest lama kan..dah ada putera puteri dah..so haruslah sambung belajaq naaa....buat master..buat phd..hagn kan ke keje lecturer...

Ieta : hahahahha...macam hang tak suka baby weh...sapa tak suka baby (for those yang duk buang anak especially memang bodoh tahap cipanzi laahhh)...

Naddiea said...

ieta,laa ya ka hang dh start?aku terlepas ketapi ropa2nya..baguih2..

sone,bila org ckp aku reja lect harus ada master dan dan semangat berkobar2 tp bila dok balik reja penat semedang malaih pun ada.tu yg nk tggu bb besaq.tp hang pecaya dak dulu lepas beranak Harraz aku ckp mcm ni gak.sekali tgk2 aku beranak lagi daa...master still x buat2 lagi.hihi..

ann @ hatiberbunga said...

erk! giler comel budak baby tu. klau dekat, harus ku geget pipinya itu. hehe..

AZALINA ABDU RAHAMAN said...

wei aku yg x dak cita2 nak jadi lecturer leh sambung master x? ekceli aku pun teringin tapi takut x dak masa ja..sone, hang syiok aaaa mizan dpt tanah noh..kayo pokcik.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin