Wednesday, July 28, 2010

Saya Happy !

Tgk2 wajah2 saya yang happy...menggayakan tudung yang saya rasa buat saya semakin ayu dan jelita...hahahahhaha..saya dah suka la pakai tudung nih...
nampak comel je rasa...tu yang alesha pun kata..umie omei laaaa...
terus tersenyum bahagiaaaaaaaaaa...
walaupun dalam hati memendam pelbagai rasa..
belakang tengkuk saya dah rasa tegang sangat2 dah..
dek penangan migrain...rasa nak tegak kepala pun tak larat sangat2 dah..
bila fikir esok nak kena tinggal bertiga ngan anak2 je...
sebab mr papa nak gi KL..lagi la bertambah2 sakit saya...(hahahhahahahahah)..
minggu nih keje2 saya bertimbun2...
since 7 ogos nih konvokesyen unimap...
setahun sekali sibuk yang melampau..huhuhuu...
jgn lah saya sakit teruk2...aminnn...
Tapi sibuk2 pun...since my mr papa berpuasa..
so semalam saya bertanya beliau di FB dengan soalan...Nazmizan Muhammad..anda nak makan apa untuk berbuka hari ni..i'll cook for you...and jawapannya...
love goreng satar dlm peti ais+beli roti kita abiskan sardin..tqvm..ringkas sungguh jawapan...tak romantik langsung tau...tapi sebab saya sayang kat dia..(sayang la...)kalau tak takdenye saya nak gi amik dia kat opis sebab hujan lebat (my mr papa naik moto gi keje)..terus gi singgah kedai beli roti...sampai umah tgk jam 6.40...adoyai....sempat ke nak buat nih...
duk kejan mr papa suh cepat sebab saya nak masak kat dia ngan penuh kasih sayang kononnya..
sampai umah..anak2 biar mr papa jaga...
Saya terus masuk dapur...masak sardin (beli lagi satu tin)...sampur mayo...keringkan..
pastu amik roti..potong kulit...leperkan roti...kulit roti saya blend jadikan serbuk..
amik sardin letak kat roti gulung gulung....
celup telur celup roti dan goreng...
sudahnya jadilah sardin roll...
dapat 12 biji...puas makan dua org..hahahahhaha..
walaupun saya tak puasa..
ni je lah dinner saya semalam..pastu anak2 tido awal..saya ngadap lappy siapkan keje2 pejabat...
hubby ngadap tv layan citer isabella...
jeles tul saya ...
inilah hasil sardin roll saya yang dimasak dengan penuh kasih sayang...

jadilah kan..walaupun masa suntuk..
sempat gak siap ngam2 sebelum berbuka..
:)




9 memo menunggu dibaca:

Zue AnnaLeeya said...

omei... omei... heheh...

tp akak tak pandai pakai shawl tu.. klu pkai pon, nmpak muka makin bolattt... huhu!!

@>--ummi zahra--<@ said...

cantik sue pakai tudung tu..

cedapnyer sardin roll tu..

Diamilikku said...

Kak Zue : ada caranya kak...su pun muka boolat jugakk...tapi dah diajar cara nak mengcover pipi...

Mimie : :p malu aiii tau..hehhehehe...mana tau sedap tak rasa pun..:)

Yan said...

ader rase migrain ke pakai tudung ni>? alamak ni yg lomah nih...

kenyang eh asben makan tu jek tuk berbuka...??? malam dia tak carik makan lain ke>> klu asben yan... klu dia kenyang ke tak kenyang ke makan petang.. tengah malam tetap carik makan lg.. huhuhu

mama_iris said...

hahahha....menu ini wajib ditiru nih......nnti kita nk buat lah...

Diamilikku said...

Yan : hubby saya memang tak makan heavy2 sangat malam2..dia jaga badan..hehhehehhehe....memang ini je lah yang dia makan sebelum bangun sahur makan kurma...

Mama iris : sila sila..senang je kannnn

azam rashid said...

sebab tuh lari laju....kalau aku makan ja laju wehhh

AZALINA ABDU RAHAMAN said...

aku ada tgk kat fb tapi malu nak tya what is satar? ni aku tya kat sini ja la.

Diamilikku said...

azam : haaa hahahah....aku pun makan laju...

Eza : hurmm nanti aku wat entry naaa....khas untuk hang....

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin